MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 23 februari 2007

Åkpåsen är klar!



Lena Lundbladh den 28 januari 2007 kl 19:21


Jag hann! Nervöst sent kom jag på att lilla Baby faktiskt kunde behöva en åkpåse också, och det skulle naturligtvis vara medan det fortfarande var vintrigt och kallt i London. Eftersom lilla Baby förväntas göra sitt intåg i välden om ca två veckor, så var det just i tid jag fick den klar. Den ska ju skickas också. Absolut inget ont om engelska brevbärare, men det engelska postväsendet har jag inte 100%-igt förtroende för. Men om bara lilla Baby kan lugna sig lite till, så ska den ligga och vänta behov uppstår av en dylik.

Jaha, då är det dags att äntligen börja på tröjan jag lovat Jan så länge nu. Men det har ju alltid varit något annat som bara varit tvunget att göras först, ja babykläder t ex. Fast jag har ju ett parallellarbete på gång också, en mohairsjal till Helene. Men det är faktiskt ganska smart att ha två projekt på gång samtidigt, i synnerhet om det är olika sticktjocklekar. Blir man utsjasad i händerna av det ena kan man gå på det andra utan att behöva spilla tid på dumheter som städning och diskning och sånt. Men frågan är om man vågar fresta på med att börja med en liten kattleksak också? Har hittat en mönster på en leksaksmus för katter, som bl a ska fyllas med kattmynta, till katternas behag. Och visst vill man väl behaga de små liven? Bara för att det är barnbarn på gång kan man ju inte överge sina första iställetförbarnbarn. Klart Stålis och X ska ha varsin mus. Jan klarar sej nog utan tröjan några extra dagar. Har han klarat sej utan av mej färdigställda tröjor hittills i livet så klarar han väl det med.

Inga kommentarer: