MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 23 februari 2007

Snart läggdags


Lena Lundbladh den 29 januari 2007 kl 23:21


Måndag kväll, nästan natt. Som vanligt försvann kvällen utan att jag hunnit med hälften av vad jag tänkt sej. Kan det händelsevis bero på att jag på något mystiskt sätt hamnade i fåtöljen med en stickning i händerna? Men nu är i alla fall Jans tröja på G, Helenes sjal har vuxit några cm och en liten röd-grön-gulspräcklig mus har sett dagens ljus. Ja, det är tänkt att vara en mus, men tycker i ärlighetens namn att det mest liknar en långsvansad gris. Har fyllt den efter konstens alla regler med ömsom vadd och ömsom kattmynta, hoppas Stålis och X kommer att uppskatta den. Fast vad den där kattmyntan har för mystiska egenskaper förstår jag inte, det har i alla fall ingen doft. Men det sägs att det uppskattas av katter, och då kan det väl vara värt ett försök. Restgarn finns det ju gott om, och det skulle vara lysande att göra av med lite av det. Ska göra en till, innan jag skickar iväg dem.

Anmälningarna till nästa Munskänksprovning rasslar in i strid ström. Sydafrika är tydligen ett populärt ämne. Men innan dess händer det en hel del annat i vår egen lilla vinvärld. I morgon kväll är det 3-betygsprovning hos Ulf P. Ska bli spännande att se vad han hittat på för klurigheter att sätta dit oss med. De där provningarna är aldrig lätta och oftast helt omöjliga. I alla fall för mej, det finns bevars väl sådana som har lättare för sej i sådana sammanhang. Sen nästa tisdag startar en ny druvkurs. Måste beställa vinerna till den nu med det snaraste. Dagarna rinner undan så snabbt, och i slutet av veckan är det inte speciellt kul att tränga sej in på systemet. Bättre att klara av det under första hälften.

Inga kommentarer: