MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 20 september 2007

Åter hemma




Så var det här äventyret över. En sån härlig vecka vi haft i London. Det är naturligtvis alltid lika fantastiskt roligt att träffa Karin, David och vår älskade lille Alex, men den här gången var det alldeles extra roligt. Det är inte var dag man ser sin dotter gifta sej, och ärligt talat hade jag väl aldrig trott att det skulle ske. Det där med giftermål stod inte särskilt högt upp på listan över troliga händelser, men ingen är väl sämre än att man kan ändra sej? Det var så fint, och de var så söta och nervösa, men gifta blev de och en härlig fest blev det efteråt. Kanske inte så traditionellt bröllopsfestaktigt, mer i diskotakt men alla var glada och hade trevligt. Sen fick vi ha Alex hela natten och långt in på nästa dag, och det utnyttjade vi till max. Men att det var så komplicerat att få i en nyfiken och livlig unge lite mat, det hade jag alldeles glömt! För att inte tala om vilket sjå att få på blöjor och kläder! Tänk att man en gång i tiden klarade det utan att ens fundera på det, helt otroligt!

Mycket turistande hann vi med också, men stickningen låg faktiskt ouppackad hela tiden. Inte förrän vi kom hem igen kom jag på att det inte blivit en endaste maska på över en vecka! Fast efter uppackning har jag inte gjort många knop idag utom att sticka. Svägerskans axelvärmare växer till sej i riktigt skaplig takt, och nu ska jag faktiskt försöka hålla mej till den tills den är klar. Borde faktiskt inte behöva ta mer än ett par tre dar. Den är bara så förtrollat tråkig, men det är ju ännu en anledning till att försöka få den ur världen snarast möjligt!

När vi kom hem i går kväll trötta och urlakade satte jag mej för att kolla eventuell e-post. Det kunde ju ha kommit något kul, om inte annat från Sticklistan eller Daily Knitting. Och tänk det hade det! Kommit något kul, alltså. Tidigare i sommar hade Garnhärvan tillsammans med Opal en tävling om vad man kunde hitta på med Opalgarner förutom att göra sockar. Eftersom jag är så förtjust i deras garner har jag ofta något på gång av det och skickade in några bidrag, bara för skoj skull, utan några som helst förväntningar på vinst. Men jag vann! Otroligt, helt obegripligt men så fantastiskt roligt! Kan inte låta bli att berätta det, jag är så barnsligt glad och lycklig över detta så totalt oväntade! Och gissa om det snurrar i huvudet av allt jag ska göra av vinstgarnen! En skuggmönstrad tröja till Alex och en lite tunnare Baby Surprise Jacket än den jag gjorde sist som var 6-trådig är helt klart, sen vet jag inte, det finns ju så mycket som bara väntar på att få bli gjort. Sockar naturligtvis också, vantar och halsdukar till små händer och nackar som inte får bli kalla, ja oj vad det här ska bli kul!

6 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Fina bilder!

Anonym sa...

Vilket fint brudpar! Stilig klänning och sjal.

Grattis till Opalvinsten! Det blir till att sticka strumpor, framöver?

Cirkelvästen var kul, men lite tråkig. Det enda mått man måste mäta är mellan ärmhålen = över rygg/skulderblad. Annars var det bara runt, runt, runt...

Eva i Halmstad sa...

Skoj att du är tillbaka och att allt har varit fint och bra. Sticktiden tar du nog lätt tillbaka, varför inte göra en sån sjal/kofta som Ulricha gjort den var fin.
Grattis till vinsten hos Garnkorgen, ska bli spännande att se.
Ha en go helg.

Sussry sa...

Härlig med bröllop och grattis till vinsten!
Ja inte är det lätt att mata barn, byta blöjor och sånt alla gånger...

Ha en bra helg!

Soili sa...

Vilka härliga bröllopsbilder.
GRATTIS!! Till garnvinsten.
Det ska bli spännande att se vad du hittar på med garnet.

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Och till den gifta dottern. Alltid lika kul att gå på bröllop ju, och särskilt måste det vara med barnens. Tack för din kommentar om babyjackan. Jag tror att jag hittade mönstret på nätet. Ska ta och printa ut det nån dag och se om jag verkligen kan våga mig på ett engelskt :-S