MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 10 juni 2008

Jantelagen / Jante's Law

Jantelagen slår fast att du inte ska tro att du är nåt. Så är det, det vet vi allihop. Och att eget beröm luktar illa har vi fått itutat i oss sedan barnsben. Det finns säkert ytterligare en hel hop andra sanningar och visdomsord i ämnet som jag inte kommer på nu, men andemeningen är glasklar. Tala inte högt om att du är nöjd med vad du gör, tänk inte ens tanken!



Men det ger jag blanka sjutton i! Jag är stolt, glad, nöjd, lycklig och synnerligen mallig över Cardigan for Merry som jag nu gjort klar till Alex! Håll för näsan om det stinker, men titta vad jag lyckats åstadkomma! Blir han fin eller blir han fin?

Jante's Law said that you not shall believe you are something. So it is and we all know that. And Self-praise stinks in the nostrils, that's what we learned as children. And it's probably a lot of other words of wisdom that says the same, just can't remember them now. You shall not speak loudly about it, if you happend to be satisfied about what you have done, don't even think it!

But I don't give a damn for it now! I am proud, happy, satisfied and cocky about the Cardigan for Merry I just have finished for Alex! Ok, hold your hand over your fragile noses but look what I've done! Will he be smart or will he be smart?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Alldeles otroligt fin skulle jag tro. Tycker verkligen att du ska vara nöjd!

Anonym sa...

Det är klart att man ska känna sig nöjd och belåten, om man nöjd med något man gjort. Och du har all anledning att vara det: den är supersnygg! Jättefin. Blir det bild med Alex i koftan?

Pärlmudden sa...

Alldeles makalöst fin tycker jag!! jag känner bara en fräch underbar doft av stolthet, och stol kan du verkligen vara!
Håller med Ulricha, bild på Alex i koftan vill vi gärna se!!
Ha en bra dag!!

Karin sa...

Han kommer att bli sa otroligt stilig! Finns ingen anlednig att inte var stolt, och Jante har nog aldrig gjort nagon lyckligare tror jag. Jag skickar garna over blider pa snutten i den. Nar kommer den att passa tro?

Boel sa...

Skit i Jante, han är bara dum!! Koftan är suveränt fin och jag skulle mycket väl kunna tänka mig en i en storlek lagom för mig. Säger som Ulricha att det vore kul att få se den med Alex i.

Kram
Boel

Eva i Halmstad sa...

Ja vem bryr sej om vad Jante säjer.
Jag tycker du har all anledning att vara stolt.
Må så gott.
Eva.

Carina sa...

Om det nu är som du säger så kanske vi andra kan få berömma dig. Jag tycker att du, som vanligt, har gjort ett jätte tjusigt konstverk. *ler*

Anna sa...

Så fin!

Carina sa...

Jag fick inspirationen till min löskrage när jag härjade runt på Drops. Du kan hitta en liknande där. Mönstret på min socka är ett tradionellt från Turkiet.

Sussry sa...

Tja om vi inte får vara stolta över något vi gjort så är det nog mer det som sticker.
Den är ju så snygg. Gud vad söt lilla Alex kommer bli!
Håller med redan sagt: bild på Alex i koftan tack. Ja ivilket fall som helst en bild på den lilla goding, det var ett tag sedan nu, han borde ha växt en del, eller hur.
Ta vara på dig!

Marias garnhändelser sa...

Klart man skall skryta när man tycker att man gjort något bra...det är väl det dagboken (blogen) är till för...är det någon annan som läser får de väl tycka som de vill:-) tröjan är jättefin lika så din tempest (mm) (såg mönstret på knitty först i morse när jag letade efter något annat).

Tina sa...

Oh, han kommer bli (ännu mer) fin! Snyggt jobb - och vad skönt att höra att du är nöjd! Det tycker jag man får höra alldeles för sällan av folk. Klart du ska vara stolt!

Anonym sa...

Jaaa, superfin! :-)

Monica Hansen sa...

Den är jättefin!!

Marianne sa...

Klart att du kan vara stolt över den superfina tröjan.

Anonym sa...

Så klart du skal være stolt av noe så flott som denne.
ha en fin tur til London :-)

Nina BF sa...

Jättefin! Synd att han växer bara...