MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 7 augusti 2009

Nu åker vi / Now we will leave

Såja, nu är stunden inne, vi ska alldeles strax ge oss iväg mot kungliga huvudkommunen, för att tillbringa några dagar hos Ulf och Helene. Längtar verkligen efter att träffa dem igen, det är evigheter sen sist. Därefter drar vi ostkusten söderut för att göra ett litet gästspel hos annan kär släkt i Blekinge. En vecka ungefär blir vi borta, men tänkte göra en liten snabbuppdatering här först.

Now at last the time has come, now we will go away to the Royal Capital City, to spend a few days with Ulf and Helene. We rally longs to meet them again, it's ages since last time. Then we will go south, down the east coast to see some other dear relatives in Blekinge. We plan to be away for a week, but will just do a quick update here first.





Jag gnetar och gnor med diverse mer eller mindre lyckade projekt. Till min skam måste jag nog erkänna att den lilla gröna, hemsnickrade omlottkoftan verkar bli ett UFO. Den ser inte ut att bli bra, drar sej i flätkanten. Har bara en ärm kvar, och tänker väl göra den klar, den blir kanske annorlunda efter tvätt, men det känns inte riktigt kul, faktiskt.


I work on with various more or less successful projects. To my shame, I have to admit that the small green wrap sweater seems to be a UFO. It does not seems to be good at the cabled edge. I have just one sleeve left, and really intend to make that one too, it will perhaps be different after washing, but it is not really fun, actually.







Däremot var det riktigt kul – för att inte tala om hur snabbt det gick – med byxorna som ska matcha den röda lilla tröjan Tor jag gjorde för ett litet slag sen. Ett alldeles vanligt basmönster som jag på intet sätt tar åt mej äran för, la bara till de små blixtarna som jag hade på tröjan.

However, it was really fun - not to mention how quickly it was done - with the pants to match the red little sweater Tor I did a while ago. A very common basic pattern that I in no way takes the honour of, I only added the small flash pattern that I had on the sweater.


Och så har jag börjat på en ny filt, denna gång till lilla Broster. Jag följer Drops mönster nr 13-22, fast gör den nästan dubbelt så bred och en halv gång så lång, allt enligt önskemål från Brosters språkrör. Fyra provlappar tog det innan jag blev nöjd med masktätheten, hoppas nu bara att jag känner mej lika nöjd när den är klar! Har bara gjort ett par cm, så det är inte något att fotografera än. Men det var så knepigt, igår när jag gjorde provlapparna så använde jag en väldigt lång och bra rundsticka till den sista, som jag till slut bestämde mej för att använda. Men för elasticitetens skull använde jag en större sticka till själva upplägget. Hur lång tid tog det? En kvart? Men när jag sen skulle byta till den ordinarie, nytt använda stickan var den puts väck! Jag har letat mej blå, den finns inte! Jo, klart att den finns nånstans, men var? Jag fattar inte hur snabbt saker och ting bara kan gå upp i rök. Hemskt irriterande, nu fick jag ta en kortare, inte alls lika behändig. Men den kanske kryper fram tills vi kommer hem igen?


And then I have started with a new blanket, this time for Baby Sibling. I follow Drop’s pattern No 13-22, but will make it almost twice as wide and an extra half of the length, according to the wishes from the receiver’s spokesperson. It took four swatches before I was satisfied with the gauge, now I just hope it will turn out as good as when it is finished! I have only done a couple of cm so far, so it is nothing to take a photo of yet. But it was so weird, yesterday when I did the swatches I used a very long and very good circular needle for the last one that I finally decided to use. But to make the edge elastic enough I used a bigger needle for the cast on. How long did it take? A quarter of an hour? But when I should change to the ordinary needle it was gone! I have been searching everywhere, but it does not exist! Well, of course it exists somewhere, but where? I don’t understand how fast things can just went up in smoke. Terribly annoying, now I have to use a shorter, much less convenient one. But perhaps it has turned up until we get home again?







Ja, så är det frågan om vilka stickningar som ska få följa med ut på äventyr. Det ska vara sociala och tillräckligt okomplicerade för att man ska kunna vara lite sällskaplig samtidigt som man stickar, och diagram och liknande i bilen är heller ingen höjdare enligt mitt förmenande. Därför har jag beslutat mej för att ta med tröjan jag håller på med till mej själv, bara rundstickning, varv efter varv. Perfekt för ändamålet, den är ju dessutom inte särskilt högt prioriterad här hemma.


So now is the question, which knittings will I bring with me on the trip? They have to be sufficiently simple, so I can be in order to be at lest a bit social even when I knit and charts in the car is no big shot in my opinion. Therefore, I have decided to bring the sweater I’m making for myself, just circular knitting, row after row. Perfect for that purpose, it is also not very high priority at home.





Sen för att inte bli less av att bara ha en enda stickning så tar jag med mej den lilla tunisiska stickningen också, den kan behöva lite koncentrerad uppmärksamhet också. Väldigt lätt, absolut inga konstigheter men ack så dryg! Den ska det jobbas på i bilen, inte lika social som den andra tröjan, eftersom det vill till att titta på varenda maska. En mycket märklig teknik, trots sin oerhörda enkelhet. Har dock kommit lite längre än det här fotot visar, vid det här laget.

Nej nu får jag sätta fart med packningen om vi ska komma iväg någon gång. Ses om en vecka igen!


Then to not be bored with just one knitting, I'll take the small Tunisian sweater with me as well. It might need some concentrated attention, as well, perfect in the car. It’s very easy, absolutely no difficulties but oh so lasting! It’s not as social as the other sweater, because I have to keep an eye at every single stitch. A very strange technology, despite its incredible simplicity. But I have done a bit more than this photo show, however.

No, now I have to speed up with the preparations tor the trip. See you in a week’s time again!

3 kommentarer:

Sussry sa...

Trevlig resa!

Cybèle sa...

I'm a bit late but hope you have a good time! I'm going soon too and like you, am trying to work out what knitting to bring with me!

Jinann sa...

Wow you've been busy! I love the little red outfit - it's adorable. I dearly love all the drops patterns and grab them up whenever I can (I know I can get them on the internet, but I prefer the magazine).

LOL - thinking about your packing the knitting for the trip - I do the same thing. Hubby thinks I'm crazy when he sees my bag of knitting - especially if we're just going for a weekend!

Have a wonderful trip and see you when you return!