MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 12 juni 2009

Inget särskilt / Nothing in particular

Nu har jag gjort det igen, trots att jag lovat mej själv att inte göra det: Jag har gått med i en Secret Pal-grupp igen. Denna gången är det Secret Pal 14 i Ravelry. Det är en internationell grupp, och sista anmälningsdagen är den 15/6. Jag avhöll mej länge, skulle ju inte… men till slut föll jag för frestelsen. Ska bli rysligt spännande att se vad det blir av detta.

Nu har jag dessutom börjat med en ny teststickning. Har inte fått klartecken att berätta mer om det än, förhoppningsvis kommer det ett positivt besked rätt snart.

För övrigt försöker jag spurta med Helenes Candle Flame. Vill så gärna få den färdig snart så jag helhjärtat kan ägna mej åt babyrelaterade ting. Har hittat en hel massa mönster på roliga, gosiga djur också, om det nu skulle råka bli nån tid över efter alla nödvändiga filtar, tröjor, koftor, sockar, mössor, overaller … Ja, ni vet.

Har även garn liggande till ytterligare en kofta till Karin. Den tror jag hon skulle vilja ha ganska snart, silkekoftan hon fick nyligen är liksom inte i samma härad. Den här skulle bli en varm och go en att krypa in i när det känns kyligt. Och det gör det ju ibland!

I've done it again, even though I promised myself not to do it: I have joined a Secret Pal group again. This time it's the Secret Pal 14 in Ravelry. It is an international group, and the final date is the 15th of June. I hesitated for a long time, would not ... but in the end I fell for temptation. It will be very exciting to see what becomes of this.

Now I have started with a new test knitting. Have not received the go-ahead to tell more about it yet, hopefully there will a positive answer soon.

Moreover, I try to sprint with Helene’s Candle Flame. Want so badly to get it finished soon so I can wholeheartedly devote to baby-related things. I have found a whole lot of fun patterns including cosy animals if that would happen to be some time left after all necessary blankets, sweaters, cardigans, socks, hats, overalls ... Yeah, you know.

I have also some yarn for a cardigan to Karin. I think she would like to have that one pretty soon, the silk sweater she received recently are not in the same district. This would be a warm and cosy one to creep into when it feels a bit chilly. And it does indeed sometimes!

Inga kommentarer: