MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 6 juni 2010

Sommar! / Summer!




Nåt så ljuvligt underbart fantastiskt vädret är! Solen värmer som man bara drömde om för några få månader sen och tjocka stickade tröjor och vantar och halsdukar känns väldigt inaktuellt. Men även sommardagar och framför allt kvällar kan ju trots allt bli lite svala, så därför har Poppy önskat sej en sommarponcho, en som inte är lika varm som de andra hon fått. Dessutom vill hon – eller är det kanske rent av Söta Mor som vill? – ha en kapuschong och så ska det gå att sticka ut armarna utan att behöva dra upp hela härligheten. Nåt sånt finns det inte mönster på, så det blev att sätta igång tankeverksamheten. Lite tufft, men det gick. Tror jag i alla fall … Jag började med ett randigt, rätstickat ok och när det var som jag bedömer det lagom långt maskade jag av alltihop. Sen – och det är här det kluriga kommer in! – plockade jag upp maskor från baksidan ett par cm upp från avmaskningen och där armarna förmodas komma att befinna sej la jag upp nya maskor istället för att plocka från de tidigare. På så sätt fick jag till hål för armarna som inte gapar som enorma knapphål på sidorna, och dessutom tycker jag det blev en rätt kul effekt av hela det här överhänget. Men en knapp får det nog vara trots allt vid armöppningarna, men det ska väl inte behöva bli något problem.


How wonderful the weather is, so fantastic! The sun warms as you only dreamed about a few months ago and thick sweaters and mittens and scarves are very outdated. But even summer days and especially evenings can after all be a bit chilly, so because of that Poppy wishes a summer poncho, one not as warm as the others she has. In addition, she wants - or is it perhaps Sweet Mother who wants? – to have a hood and that it should be possible to take out the arms without having to pull up all of it. I couldn’t find a pattern that included this idea, so it was just to start thinking. A bit tough, but I think I got it. I started with a striped, garter stitch yoke and when it was that I thought was long enough, I bound it all off. Then - and this is where the brilliant idea comes in! - I picked up stitches from the back side a few centimetres up from the bound off line and where the arms were supposed to be me casted on the new stitches instead of picking them up from the yoke. In this way I got a hole for the arms that not are as huge buttonholes on the sides, and I also think it gives a pretty nice effect with this overhang. But a button may be added after all at the arm openings, but it will not be a problem.

För övrigt håller jag på med en superhemlig teststickning som jag tycker verkar bli kanonbra, men det enda jag kan säga är att den är röd och ska bli till Alex.

Furthermore, I’m working with a super secret test knitting as I think will be great, but the only thing I can say about it so far is that it is red and will be for Alex.






Det är Alex som ska få mysterievästen som jag knåpar med, också. Så vidare värst mystisk är den väl inte, det har inte varit någon överraskning sen den första färgbytesraden, men den kan väl bli trevlig för det?!



It is also Alex who will get the mystery vest I’m working with. Well, it hasn’t been much of a mystery so far, it has not been any surprise since the first strip, but it can be nice in spite of that?!

2 kommentarer:

Zel, The Grimm Witch sa...

You really are brilliant! I never would've thought of that yoke idea. Awesome, and it looks great so far! Alex will look snazzy too:)

skumar sa...

thanks for sharing this wonderful post