MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 30 september 2009

Snabbt och lätt / Fast and easy



I går hittade jag ett mönster på en liten babymössa som jag bara var tvungen att sticka emellan med. Snabbt som vinden gick den att göra i Novita Cloud Luxus, som jag fick av Amyrila i det sista hemlispaketet. Tycker den blev riktigt bra och ska nog göra en till. Tror nog att garnet räcker till i alla fall ett par sockor också.

Yesterday I found a baby hat pattern that I just had to start with immediately. It was very fast done in Novita Cloud Luxus that I got from Amyrila in the last Secret Pal package. I think it turned out very well, and intend to do another one as well. I even think the yarn will be enough for a pair of baby socks, too.


Men hu så kallt och ruggigt det är! Ja, det är väl inget annat att vänta, det är ju trots allt 1 oktober i morgon. Jag gillar normalt sett inte höstar, blir faktiskt lite smådeppig av mörkret som smyger sej på, lömskt som en mara. Det knepiga är att jag gillar egentligen inte att utsätta mej för en glödande sol heller, men ljuset tycker jag om! En frisk, klar, solig höstdag är helt i sin ordning, men hur många sådana finns det egentligen? Vissa år kan man räkna dem på ena handens tumme.

Men denna höst är helt annorlunda, ser med stor spänning och förtjusning fram emot allt som komma skall av stort och smått.

Till att börja med ska jag (igen!) göra ett tappert försök att sluta röka. Har tidigare genom åren försökt med all världens knep och hjälpmedel utan annat än kortvarigt resultat. Denna gång ska vi – Jan ska också göra ett försök – testa om akupunktur kan vara den hjälp som får oss att övervinna detta gissel. Det hade naturligtvis underlättat om man haft någon form av självdisciplin, men har tyvärr inte blivit begåvad med någon sådan.

Nästa roliga punkt på höstens agenda är utmaningen som VisaLisa kommer att dela ut i samband med att ”So you think you can knit?” startar i morgon. Framåt helgen ska vi få våra utmaningar, undrar vad i hela världen hon hittar på?! Måtte det inte bli något för lurvigt bara, är inte så helförtjust i garn som sticker ut åt olika håll. Men det blir nog bra, vad det än blir, eller i alla fall kul. Bra vågar jag aldrig förvänta mej att något ska bli. Råkar det sej så blir det en glad överraskning.

Sen kommer trevligheterna slag i slag, med nya barnbarn högst upp på listan. 6 respektive 11 veckor kvar. Det går ju vrålsnabbt, eller hur? Men kära hjärtanes, jag har ju hur mycket som helst kvar att sticka! Har faktiskt inte tid att sitta här …!

So cold and nasty it is! Well, I suppose there's nothing else to expect, it is after all 1st of October tomorrow. I do not normally like autumns, feel actually a tiny little bit depressed of the darkness that creeps up treacherous as a nightmare. Strange enough the matter is that I really do not like to expose myself to a burning sun either, but I like the light! A healthy, bright sunny autumn day is perfectly all right, but how many are there anyway? Some years you can count them on one hand's thumb.

But this fall is quite different, looking with great excitement and enthusiasm forward to everything that will happened of great and small.

To begin with, I will (again!) make a valiant attempt to stop smoking. I have previously tried over the years with all the tricks and tools in the world, but only with short-term results. This time, we - Jan will also make an attempt – shall test whether acupuncture can be helpful to get us to overcome this scourge. It should obviously be easier if I had any form of self-discipline, but I have unfortunately not been gifted with one.

The next fun item on the agenda this autumn is the challenge that Visa Lisa will distribute in "So you think you can knit?" It starts tomorrow. But it’s only in Swedish. All participants will get a chosen challenge, probably in the next weekend, something that we not normally knit. I really wonder what on earth she will find out?! I just hope it not will be something too furry, I’m not that fond of yarn that stand out in different directions. But whatever it will be, I’m sure it will be great or at least fun. Honestly, I never expect to be satisfied with anything I make and if it would happen it is a pleasant surprise.

And last but not least two new grandchildren at the top of the list. It’s now 6 and 11 weeks left. It’s not long time left, is it? But, oh dear, I have so many things left to knit before that! Have absolutely not time to sit here ...!

4 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken söt liten babymössa, blev sugen på att göra en sån jag med.

Garntrollet sa...

Åh,så söt babymössa. För lite 50-tals vibbar :-)

Jag har återfallit till rökningen :-( Inte lika mycket som förr, men ändå... Jag mår så dåligt med alla läkarutredningar, korkade politiker och FK, så hela min person har blivit det destruktiva "jag" jag var förr...

Kram.

Garntrollet sa...

Får lite 50-tals vibbar, ska det ju stå :-)

Boel sa...

Läcker babymössa!

Jag håller tummen för att du och maken kan sluta med cigaretterna. När man väl är över på andra sidan så är det ju så himla skönt (förutom att somliga saker som hamburgerrestauranger luktar superäckligt). Jag slutade för sex år sedan och i dag längtar jag inte alls även om det tog tid.

Kram