MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 30 april 2008

Varannan onsdag / Every second Wedesday

Idag är det varannan onsdag. Det gillar jag, för då är jag ledig! Har massor som jag platerat att göra idag, en bautahög bokföring för Munskänkarna, en ännu större hög stryktvätt, en hel drös ärenden att uträtta på stan, kanske rent av ett tag med hartassen i lägenheten. Och så sitter jag här och bara roar mej! Jag är nog ruskigt lat eller nöjeslysten eller vad det nu kan vara. Kanske rent av arbetsskygg? Men strunt samma, vare sig bokföringen, strykningen eller städningen försvinner nånstans, de ligger nog kvar och väntar på min uppmärksamhet, när det nu kan bli.

Fick ett mail från min favisdesigner Jaquelyn idag, där hon bl a utlyser en tävling om att namnge en liten flickklänning hon håller på med. Gå gärna in på hennes hemsida och lägg ett förslag! Den klänningen skulle jag vilja göra till lilla Linnea, när väl mönstret är klart.

Today it's Every Second Wednesday, and I'm off work! I have wild plans for today, it's so much I intend to do. A huge pile of book-keeping for the winesociety to do, an even hugher pile of ironing is waiting and of course the cleaning that I have been waiting with for today. And a lot of errands to do downtown. And here I am, blogging and just enjoying myself :-/! But at the other hand, the bookkeeping, the ironing and the cleaning will still be there, noone will take it from me.

I got a mail from my favourit designer Jaquelyn today, where she among other things mentioned that she has a competition on her blog, to give name for a lovely little dress she is working with. Oh, I can't wait till it's finished so I can do it for little Linnea!





Apropå klart, så är nu äntligen Drawstring Chemise klar för avfärd till Helene. Jag var synnerligen dyster till mods medan jag höll på med sista delen av den, och även om det inte verkar fullt så katastrofalt i färdigt tillstånd har jag en obehaglig känsla av att den kommer att vara för stor. Vilken överraskning :-/! Men nu tror jag faktiskt att pengen håller på att ramla ner. Jag ska inte, absolut INTE, gå efter givna mått utan gå på storleken under i fortsättningen. Det borde jag väl fattat långt tidigare egentligen, garnet oavsett kvalité töjer sej ju! Hur dum får man vara? Så nu har jag tänkt prova min nya insikt och har börjat på en Tomato, också till Helene, som jag alltså tänker göra storleken under hennes mått. Ska bli väldigt spännande att se om det fungerar. Fast här har jag faktiskt ett skyddsnät. Skulle det nu råka sej så stolligt att den blir för liten, så kan jag nog ha den själv!

About finishing, now at last I've finished the Drawstring Chemise for Helene. I didn't know what to think about it when it got closer to the end, it looked huge. And I think it will be too big. What a surprise! But now - at last! - I think I understand it. I will not count on the propper measures of the body for choosing size, I will do the smaller one. The yarn will stretch, whatever kind it is, woun't it? So now I have begun with a Tomato, and will give that idea a try. And if it turns out to be too small - what a strange thought! - I can use it for myself.

1 kommentar:

Marianne sa...

Jag har också varit ledig idag och inte fått något vettigt gjort utom lite tvätt. Bara surfat och stickat.... Men det är bra skönt att göra så ibland.
Önskar dig en trevlig valborg.