MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 6 maj 2009

Jag vann! / I wan!



Tack söta rara Stickfrossa för den fantastiska vinsten jag fick av dej! En helt underbar, knallrosa garnväska, så fin att det inte går att med ord beskriva. Men jag har inte garn i den, utan kablar och pluppar och åtdragare till mina Knit Pick stickor, helt perfekt för det ändamålet. Och dessutom har jag köpt ett stick- och virknålsetui från henne, så nu har jag totalkoll på mina Knit Pick spetsar också. Lyckan är total! Än en gång, tusen tack!

I wan a fabulous little bag for a yarn ball from Stickfrossa, oh dear how happy I am! But I don’t have any yarn in it, it’s perfect for my Knit Pick cables. And I have also bought a case for the Knit Pick tips from her, so now I have a perfect order! I’m so happy about it!


Nu är jag I full gång med att sticka en liten omlottkofta till lilla Broster. Jag fick för ett litet slag sen en tysk mönstertidning med en massa härliga babykläder, och trots min totala brist på tyskakunskaper gav jag mej glatt i kast med att ”översätta” ett av mönstren. Med hjälp av måttangivelser på en teckning, klura bland siffrorna och en rejäl dos fantasi har jag nu kommit igång med den. Det ska bli oerhört spännande att se vad som kommer ut av detta experiment. Än är den lite för liten för att kunna fotograferas, men det kommer så småningom.

Now I’m on my way with a wrap cardigan for little baby Sibling. A while ago I got a German magazine with patterns for babies, and I just couldn’t resist to give it a try. I don’t know a word of German – or at least nothing helpful for this case – but with help from a sketch, the numbers and a great deal of imagination I now have started with it. It will be very exciting to see what will come out of this experiment. So far it’s too small to get a photo of it, but it will come!

6 kommentarer:

My Little Room In The Corner sa...

Looking forward to the pictures of your "picture and number" knitting. Your winnings are so practical and pretty. Great storage, as you said.

teresa sa...

Grattis till vinsten! Anna gör så fina saker, man blir alldeles glad av dem.

Tina sa...

Grattis! Vad kul att just du vann, och vilken fin färgkombination det blev med ditt fodral också.

Sussry sa...

Grattis til vinsten!

Anna sa...

Så bra att du är nöjd, det är ju hela meningen med en tävlingsvinst! Gömman var fin ihop med fodralet, så glada färger! Ha en fin helg!

Lupie sa...

You have guts! Can't wait to see how you do.