MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 16 januari 2008

Dilemma

Tusen tack för alla trevliga kommentarer om spindelsockarna! Vill bara instämma i vissa farhågor som uttalats, nämligen det här med tvätt av dylika. Har ärligt talat inte en susning om vad som kommer att hända, men har en del tvivel om att de kommer att klara sej lika länge som pärllösa diton. Att använda tvättpåse, sån som används till bygelbehåar, kanske kan vara smart? Vad jag däremot inte har ägnat en tanke är att pärlorna kan färga av sej i tvätten! Får väl för säkerhets skull meddela den blivande bäraren om att eventuell risk föreligger.

Hade tänkt påbörja den andra sockan i kväll, men jag var så in i norden redig att jag istället tog ett tag med tröjan till Madelene. Skulle ju vara käckt om den blev klar innan sommaren. Fast det har faktiskt gått framåt, ena ärmen är ansluten till kroppen och den andra är 1/3 gången. Sen är det bara oket kvar, och det ska väl inte behöva ta så lång tid, eller ...? Den är ju bevars inte lika kul som spindelsockar eller chrysopolissjalar.

Har faktiskt kommit ca 60 % på sjalen vid det här laget, och rent av börjat grubbla och grunna nästa. Jag är så sugen på att göra Icarus, men samtidigt har jag just upptäckt att en ny mysteriesjal, efterföljaren till den fantastiskt vackra Mystic Water Shawl, kommer att påbörjas i mars. Den ligger ju perfekt i tiden och jag måste erkänna att jag tycker det är himla kul med det här okända. Icarus behöver ju inte falla i glömska för det. Men å andra sidan skulle man faktiskt kunna göra tvärt om också, börja med Icarus och samla mönsterdelarna till Mysticlight Shawl på hög för senare tillfälle. Fast troligtvis hinner det dyka upp något ännu mer lockande tills dess, så jag tror inte jag bryr mej om att ligga vaken om nätterna för att grunna på detta!

4 kommentarer:

Tina sa...

Jättehäftiga spindelsockor! När det gäller tvättdilemmat - du kanske kan sticka en minimal provlapp med pärlor och se om de färgar av sig? Gör de inte det, så slipper man oroa sig tänkte jag.

Anonym sa...

Hej.
Jo har faktiskt börjat fundera att göra storkok och frysa in. Då behöver man bara fixa grönsakerna till måltiderna :-)
I dag har flera på jobbet pratat sig varma om kikärtor och humus. Jag får bita ihop och testa olika saker. :-)

Anonym sa...

Ja, det finns för mycket sjalmönster man vill göra! Och inte hinner man med alla :-( Men man får ladda hem mönstret, och sticka senare då man har tid. Det blir till att vraka och välja.

Ha en trevlig helg.

Ps. Jag tror på att tvätta pärlstrumpor i tvättpåse, kanske tillsammans med några vanlig strumpor som dämpar allt omkringkastande i tvättmaskinen...

Sussry sa...

ja, varför finns det så mycket mönster man vill göra. Kan ingen uppfinna mer tid åt stickningen?

Smart idé att tvätta i påse. Det borde skydda.