MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 13 januari 2008

Slut på helgen

Nu är det bara minuter kvar tills denna helg är ett minne blott. Fattar inte att vissa dagar (läs lediga dagar) går så rasans fort, när andra (läs arbetsdagar) segar på i det oändliga!

Den har i alla fall varit väldigt behagligt så länge den varade. Ulf kom på snabbvisit i går, när han hade annat ärende i stan. Alltid lika kul när det sker. Därefter inget uppseendeväckande, mest lite hartass-städning för syn skull innan jag med skapligt gott samvete kunde ägna mej helhjärtat åt stickningen. Spindelsockan går framåt, tror faktiskt de blir riktigt kul. Till och med Chrysopolis har ägnats en stund.

Denna dag har flera timmar ödslats bort med revision av Munskänkarnas bokföring. Inte besvärande på något sätt, annat än att det känns lite stönigt att ödsla tre timmar på att gå igenom fjolårets räkenskaper med revisorerna. Fast det är ju ett nödvändigt ont. Och inte kunde jag sticka medan de höll på, var ju tvungen att vara tillräckligt närvarande för att svara på diverse frågor och undringar. Men nu har jag bara ett år kvar som kassör, och det känns faktiskt skönt. Då blir det sex år sammanlagt, och det är egentligen två år för mycket känner jag.

Men när väl alla nödvändiga papper var undertecknade och de gett sig iväg kunde helgen återgå till vanlig behaglig lunk. Men hela tiden har det nya Hemlis 3 legat och gnagt i tankarna. Ska jag eller ska jag inte anmäla mej??? Ett av detta livets stora frågor. Jag har varit med de två tidigare gångerna, och det har varit hur kul som helst, men en tredje gång så tätt inpå de tidigare? Är det inte risk att det mister sin charm om man är med för ofta? Eller ...? Fast egentligen vill jag nog, om jag tänker en vända till. Jo för sjutton, jag klämmer till! Ska kolla om det är några förändringar i frågorna, annars är mina svar här.

4 kommentarer:

Agneta sa...

precis de tankarna hade jag inför hemlis 3:-)

Eva i Halmstad sa...

Jag funderar också på om jag ska vara med eller ej, har aldrig varit med förut , har bara sett ala underbara paket folk har skickat iväg, då blir man lite rädd, kan jag hitta på nått så bra tillnågon, blir dom inte besvikna, man vill ju inte att de ska bli fel.
Nå väl de är flera dagar kvar att bestämma sej.
Skönt att snart vara fd kassör?
Men vad är hartassstädning, låter lite som "städa lite bara där de syns" är de så.
Ha de gott på dej,
Eva.

Sussry sa...

Skönt att du också velade inför Hemlis. Hade också mina funderingar ett tag.

ha en bra vecka!

Soili sa...

Du har fått en liten utmärkelse i min blogg.För jag gillar att läsa din blogg,och jag håller med om det du skriver om hemlis 3.Skulle gärna vara med,men,men..det är alltid så svårt att veta vad man ska hitta på att skicka.Tror jag avstår.