MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 20 januari 2008

Shopping

Idag har vi shoppat loss, vill jag lova! Vi har varit på Det Stora, Hemska, Vidriga Köpcentret utanför stan. Det är inte mycket som kan få mej att åka dit, det måste vara något alldeles extra, eller kanske snarare någon alldeles extra. Och så alldeles extra är det nog bara en enda person i hela världen som är, nämnligen Alex. Ja, vem annars? Det är nämligen så, att just Alex i egen hög person väntas hit till sina längtande och trängtandee morföräldrar om tre veckor. (Ja, mamma Karin och pappa David kommer också, och det är ju jättetrevligt det med!) Detta måste naturligtvis förberedas noga. Leksaker är nerplockade från vinden - se tidigare inlägg om ormen som var i behov av ett bad. Säng är införskaffad sen tidigare besök, mat ska vi nog kunna skaka fram ... men oh, hu hemska tanke, det fanns ju ingen stol som lämpar sej för ändamålet! Och sådana går inte att få tag i, i centrala stan. Det fanns bara ingen återvändo, det var köpcentret som gällde. Det var lika rörigt och fullt med folk som sist jag var där. Det var faktiskt tidigt i somras, och även den gången så var det vår älskade lille Alex som drev iväg mej dit. Då var det babysitter och badbalja som det uppstod akut behov av. Men dessförinnan, ja i ärlighetens namn kommer jag inte riktigt ihåg. Men nu ska det väl inte behövas på ett slag igen, hoppas jag. Men en fin stol fick vi tag på, och det är ju huvudsaken!


Today we have been away to the dreadful, huge shoppingcenter outside the town. I don't like it and avouid it as much as possible. It has to be something really special to get me there. Or rather, someone really special, as our beloved Alex! He - and mother Karin and father David - will come and stay with us for a week in half of February, and we longs and prepare for the visit. We have a bed for him since last time, we have got a lot of toys from the attic, we will have food ... oh dear, we didn't have a propper chair for him! That was the reason to go to the shoppingcenter! And it was just as awful as I remember from last time. It was early last summer, and it was because of Alex that time, too. He needed a bathtube and a swingchair, when he visited us that time. And before that, I really don't remember. And now I hope it will be a long time until I have to go there again! But we got a very nice chair!



Lite stickat har det också blivit, till och med ett FO! Nu är tröjan till Madelene färdig, och jag tycker den blev riktigt trevlig. Tyvärr blev bilden ruskigt dålig. Storleken har jag tyvärr ingen som helst uppfattning om. Hur stor är en 10-åring? Jag följde anvisningen på mönstret och så hoppas jag på det bästa. Men är den för stor så växer hon väl i den, och är den för liten kan kanske något av småsyskonen ha den. Skönt i alla fall att den är klar medan den fortfarande finns visst behov av en tjock tröja.

Some knitting has been done, too, and even a FO! Now the sweater for Madelene is finished, and I think it is quite nice. But I'm not sure about the size, how tall is a 10 years old girl? But if it is too big, she will grow into it, and if it is too small, hopefully any of her younger sisters or brothers can use it.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt grattis :-)

Stora shoppingcentrum brukar vara horribla! Jag tycker att de är obehagliga, för man kommer liksom in undan, man slukas av dem...

Åhh, vilken fin tröja, hoppas att den kommer att passa. Jag håller tummarna.

Ha det bar.

Tina sa...

Ja, vad gör man inte för de där små människorna :) Speciellt mormödrar tror jag är väldigt måna om att det ska vara bra, iallafall Noors mormor. Och det är jag så glad för!

Hoppas ni får supertrevligt när ni får fin-besök snart.

Anonym sa...

Ja, shoppa... bara garnshopping är kul tycker jag. Det andra är nödvändigt ont.

Roligt besök har du iaf framför dej! Sen får du lära honom att sticka! ;-)

Sussry sa...

Hoppas verkligen att tröjan passar den ser jättefin och skön ut.
Vad kul att lilla Alex (han är väl kanske inte så "liten" längre" kommer. Måste kännas tråkigt att bo så långt ifrån varandra!

Kram och sköt om dig raring!

Nina BF sa...

Shopping som är så kul! Speciellt när man bara får handla roliga saker och inte det livsnödvändigaste i matväg. Shoppingcenter är min favorit för då slipper man knäppa och knäppa upp hela tiden, dock brukar det inte finnas så många små och mysiga affärer där.

Byian sa...

Jättefin tröja. Blev själv sugen på en sådan.