MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 24 juli 2007

Hemlis

Mina svar på Hemlisfrågorna:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Alla naturmaterial är förstahandsval. Men det ska helst gå att tvätta i maskin. Jag är lite lat och gillar inte handtvätt något vidare.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Blått och grönt och brunt och svart och vitt och rött och gult ... Ja, och så grått och beige. I princip allätare!

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Har lite svårt för rosa och orange.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Rundstickor i trä eller Addi Lace.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

I denna omgången har jag hållit på ca 1 år, efter 20 års uppehåll. Har väl just precis passerat det första nybörjarstadiet.

6. Dricker du kaffe? Te?

Kaffe, starkt, helst espresso

7. Är du allergisk mot något?

Nej.

8. Vilken slags musik tycker du om?

Allt, tror jag, utom dansbandsmusik.

9. Favoritgodis?

Mörk choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Nej.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Oj, svår fråga, skiftar från dag till dag. Babykläder är nog favoriten, trots allt. Men måste ha något annat också på gång, t ex sockar, sjalar, tröjor ...

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Interweave Knits

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Drömmer om allt som ännu inte är påbörjat!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Nej.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Nej. Eller, har ju aldrig gjort det men antar att jag inte gillar det eftersom jag inte frågar efter resultatet.

16. Stickar du sockor?

Ja, med förtjusning.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Stl 36.

18. När fyller du år?

18/12

19. Stickar du med pärlor?

Ja, har nu lärt mej och tycker det är vansinnigt kul!

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Deckare

Inga kommentarer: