MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 10 juli 2007

Argosy den andre är klar

Nu är Argosyn klar, den väntar bara på att blockas. Bild kommer när det är gjort. Så bra, nu har jag bara fyra grejer på gång: spetssjal, sockar, Karins Green Gable och babykofta. GG:n väntar jag fortfarande på mer garn till, men sen ska det nog inte ta så lång tid tills den också är klar. Då står nästa på tur, en till mej själv. Har stickat en provlapp i Austermanns ljuvliga Linogarn som jag köpt hos Garnhärvan. Kan knappt bärga mej, men har lovat mej själv att vänta med att börja tills Karins är klar. Tänker prova den och se hur storleken verkar, tror att jag ska ha en storlek míndre. Karin är en god bit längre än mej - inte så svårt med mina 1,56! - och en gnutta bredare. Lika bra att avvakta.

Men tro't eller ej, nu har jag anmält mej till en ny KAL, Zodiac. En sån härlig sovpåse, den bara måste Alex ha! Och om jag nu ändå ska sticka den kan jag ju lika gärna ha nöjet av att vara med i en knitt-along och ta del av andras vedermödor under resans gång!

Så nu har gränsen tänjts ut igen. Det är inte så länge sen jag lovade mej själv dyrt och heligt att inte ha mer än fyra arbeten på gång samtidigt, annat än möjligtvis i extrema undantagsfall. Nu verkar det som undantagsfallen blivit regel. Men mer än fem arbeten ska jag i alla fall inte hålla på med samtidigt - annat än möjligtvis i undantagsfall! Ja, ja tro't den som vill. Jan hyser starka tvivel, det märker jag nog.

2 kommentarer:

Sussry sa...

Var hittar du alla roliga KAL?
Våntar med spämmimg på bild på din Argosy.

Anonym sa...

Du är snart Argosy-mästare! :-) Ska bli spännande att se den.

Ha det gott. Hoppas att allt är bra.