MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 12 juli 2007

Taggad

Hoppsan, jag har blivit taggad av sussry! Nu ska jag alltså skriva upp åtta saker om mej själv. Antar att det inte gills att skriva att jag är ovanligt vacker, intelligent, spirituell, änglalik och i det närmaste perfekt? Nej, tänkte väl det, kanske ska försöka hålla mej lite närmre sanningen.

1. Är gift sen dryga 35 år med Jan och vi har två ungar, Ulf som hunnit bli 32 och Karin, 30. Ulf bor bara 15 mil härifrån så honom och hans sambo Helene ser vi allt emellanåt. Lite värre med Karin, David och lille Alex, som bor i London.

2. Vi blev till vår oförställda häpnad morföräldrar i februari i år. Ja, det kom ju inte som en överraskning den dagen, men sedan vi förra sommaren fick vet att det var på G har vi varit helt bortkollrade.

3. Är entusiastisk på gränsen till manisk när det gäller intressen. Har på det sättet inte kraft att ha mer än ett i taget, och de brukar vara ca sju år i taget. Just nu är det alltså stickning sen ett år tillbaka. Dessförinnan var det viner och Munskänkeri. Tidigare har det bl a varit sömnad och vävning. Jan hävdar att jag inte kan engagera mej till 100 % i något, det måste bli minst 150%. Ligger något i det.

4. Jobbar 80 % som "kontorsslav". Räknar ner tiden till pension, 7½ år kvar!

5. Är otroligt förtjust i god mat, men avskyr matlagning.

6. Är barnsligt förtjust i resor, bara de inte inbegriper sol och bad. Att resa runt bland vingårdar är en höjdare!

7. Saknar totalt lokalsinne, vilket kan bli lite förvirrande ibland, isynnerhet som Jan inte är stort bättre på att hitta. Men nu har vi GPS!

8. Saknar ordningssinne. Har däremot en fantastisk förmåga att vänja mej vid saker som hamnat fel. En låda mitt på vardagsrumsgolvet vänjer jag mej snabbt vid och rundar elegant utan att närmre reflektera över det.

Nu ska jag tagga några, är det tänkt. Jag bollar vidare till Ulla, Britt-Marie och Soili.

Den som inte vill behöver inte skriva något!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för taggen, tur att den inte är vass. Kul att läsa om dig och känner igen mig i flera av punkterna. Kram

Soili sa...

Hittade din tagg.Få se om jag har nåtot att förtälja.