MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 14 juli 2007

Det tar på't, eller ...?


Färdig med Karins Green Gable! Är riktigt nöjd med den, även om det återstår att se hur mycket den krymper i tvätten. En del hoppas jag, bara inte för mycket. Försökte räkna efter hur mycket provlappen krympte, men hur säker är en sån uträkning egentligen? Ja, i morgon kommer sanningens minut. Men jag kunde ju inte avhålla mej från att prova den som den var, och visst är den för stor för mej, Karin drar faktiskt en storlek mer, men visar det sej att den krymper för mycket eller om hon helt enkelt inte gillar den, så behåller jag den själv. Men under alla förhållanden ska jag göra en till.

Koftan till Johannas baby avancerar, sockarna till Milo har gått i stå och Karins spetssjal får mej att vrida mej runt min egen axel av dåligt samvete för dess långsamma framskridande. Däremot ska jag nu handlöst slänga mej över Zodiacen till Alex. Hur många pågående projekt blir det, och jag kallt räknar med att påbörja tröjan till mej själv också, eftersom garnet ändå ligger där? Kofta, sjal, sockar, tröja, sovpåse = Jamen, det blir ju inte mer än fem! Bra, då håller jag mej inom ramarna. Axelvärmaren som jag lovat svägerskan att göra så snart hon skickar mönstret förtränger jag så länge.

Har faktiskt en plan på hur jag ska lägga upp det här ostrukturerade påbörjandet av olika kul saker. Jag ska lova mej själv att (som mest!) ha igång:

1. En sjal, halsduk eller liknande
2. Ett vuxenklädesplagg
3. Ett baby- alt barnplagg
4. Ett par sockar
5. En Joker = vad som kan bli för lockande av antingen ovanstående eller något annat.

Visst låter det väl som en bra idé?

Nu återstår att se om det fungerar i verkligheten. Mina idéer tenderar att falera, måste jag tyvärr erkänna.

2 kommentarer:

Sussry sa...

Tröjan är jättefin.
Struktureringen låter som en bra idé. Håller tassarna för att det fungerar.

Soili sa...

Tröjan är tjusig.Den där idén om strukturering är en klok tanke.Sätter man ner det på pränt så kanske det är lättare att hålla sej till planen.Jag ska nog pröva din idé.