MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 26 juli 2007

Snart ...

Oh, oh, oh, vad liten gumma kan gnooo ... Ja, nu har jag legat i, vill jag lova. Har inte haft tid att skriva något, ja inte tid för någonting överhuvud taget mer än Karins sjal. Och nu närmar det sej! Spänningen är olidlig, hur ska detta bli? Har just rundat tredje hörnet, har sista kortsidan och det fjärde hörnet kvar av kanten, sen är den klar för blockning. Den ser för stunden ut som en ledsen disktrasa, men nog ska det väl bli bättre? Självklart! Det sista som överger en är ju hoppet.

Något som också närmar sig sitt slut är arbetet med Zodiacen. Har varit tvungen att växla om med något, när koncentrationen började falera. Men den har jag inte riktigt lika stora förhoppningar om. Tycker den verkar betänkligt smal. Den ljuvliga lille Alex måste väl kunna sparka runt lite därinne? Tvivlar på att det funkar, men jag gör den klar så får vi se om den går att använda. Kvalitén känns väldigt behaglig i alla fall, så det kan väl vara värt ett försök.

För övrigt blir det några varv nu och då på sockarna, men min tröja ligger helt i träda och jag har inte börjat på något nytt på evigheter! Men det ska vi väl snart råda bot på. Har massor med idéer. Bl a har jag idag sett ett par så ljuvliga små babysockar på Strumstickans blog. Bara måste göra dem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh, det lät som du kommenterade 1200 meter löpningstävling! ..."rundar tredje
hörnet, kommer in på upploppet..." :-) Och vad spännade att se sjalen färdig!

Ja, det är härligt med varierande väder, men i år har vi haft lite väl mycket regn. Speciellt eftersom vi gillar att cykla, helst ner till öppna fält. Och då brukar P och jag bråka om vad som är bäst om åskan börjar (den kommer fort vid havet): 1. stå på öppen mark och träffas direkt av blixten, eller 2. under ett träd och bli träffad av blixten via trädrötterna... :-)

Agneta sa...

Blockningens under kommer du att märka när det gäller spets. Innan ser det ut som den fula ankungen och sedan förvandlas det och blir en vacker svan. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.