MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 11 juli 2007

Argosy 2



Ja, nu är Argosy den andre klar. Blev riktigt nöjd med den, hoppas nu Soiles dotter Johanna blir det också. Den ska iväg till henne i morgon. Visserligen ska hon väl förhoppningsvis inte behöva den än på ett slag, det något svala sommarvädret till trots, men lika bra att få iväg den. Tyvärr syns inte det lite dekadenta glittret i form av en tunn metalltråd på bilden, men den finns där i levande livet och glittrar och glimmar lite diskret.

Det var ett kul mönster att sticka, men två på raken får räcka. Nu är det raka spåret mot nya djärva mål som gäller. Har fått hem det saknade garnet till Karins Green Gable, och förhoppningsvis är den klar om ett par dar. Kan inte bärga mej tills jag får sätta igång med en sådan till mej själv. Men eftersom jag ska använda ett annat garn - Austermanns Lino - behöver jag andra stickor, och har till min fasa upptäckt att jag behöver nya sådana. De vanliga metallaktiga, vad de nu är i för material egentligen, är lite för hala, så jag ska beställa i rosenträ från Garnhärvan. Rosenträstickor är helt underbara och inte så lite beroendeframkallande, bara att konstatera. Sorgligt men sant, de är ju inte helt billiga. Men snart har jag nog bunkrat upp så det räcker för de flesta ändamål.

Sen ska jag snart börja på sovpåsen Zodiac. Tänkte först köpa garn i någon käck och glad färg, men har faktiskt kommit på att det naturfärgade Ida-Linet som jag har påbörjat två olika tröjor till mej själv, men lika snabbt repat upp p g a att jag inte fått till storleken, faktiskt skulle vara alldeles utmärkt för ändamålet. Ska istället försöka få till nån liten klatschig mönsterkrumelur i avvikande färg för att pigga upp den. Men sen är det ju faktiskt meningen att Alex ska sova när han har den, och då bryr han sej inte om färgen, tror jag.

1 kommentar:

Sussry sa...

Jag har taggat dig. Se mer om det på min blogg.