MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 6 maj 2008

Skratta eller gråta? / Only in Swedish

Ja, ska man skratta eller gråta åt den lokala garnaffären här i stan? Jag har ju tänkt sticka en Cardigan for Merry till Alex, och eftersom jag hade fått ett par nystan i en härlig grön färg från min Hemlis Monica som faktiskt skulle passa alldeles utmärkt (Svarta Fårets Silja) tänkte jag försöka komplettera med ytterligare ett par nystan av det. Tyvärr hittade jag inte någon internetbutik som hade det, men däremot en av de lokala garnaffärerna här i stan. Sån lycka! Ja, hon hade alltså märket men inte just den färgen. Skulle det eventuellt gå att få beställa det då? Jovisst, det skulle hon göra. Välkommen åter om en vecka. En vecka senare återvände jag och fick veta att just den färgen var utgången, däremot fanns det en annan grön, skulle jag vilja ha den istället? Ja, eftersom kvalitén verkade lämplig så tyckte jag på att det skulle gå alldeles utmärkt. Välkommen tillbaka om en vecka. Veckan gick och jag kom tillbaka. Nej, tyvärr, den gröna färgen gick inte att få tag på, däremot hade de visst den första. Skulle det kunna tänkas gå bra? Jomen visst, det var ju trots allt förstahandsvalet! Ja, välkommen tillbaka då, om en vecka. Den veckan var till ände förra onsdagen. Jag gick dit och där var stängt på grund av sjukdom. Ok, det kan man väl inte säga nåt om, det är sånt som händer. I torsdags var det helg och i fredags var det stängt eftersom det var en klämdag. Igår var jag själv upptagen så idag gick jag dit igen efter jobbet. Hade det kommit nu? Nej, tyvärr, i förra veckan hade de inte brytt sej om att göra någon beställning, det var så lite som fattades för dem!!! Men välkommen tillbaka om en vecka!

Ja, en sak är säker, har det inte kommit då avblåser jag det och letar rätt på något annat, kanske rent av Fleece Artist Merino från Garnkorgen, trots att det kostar 3 x 159:-. Tycker egentligen det är för mycket för en liten barnkofta som kanske inte går att använda mer än ett par månader, men nu jäklar i min lilla låda ska den göras!!!

Ja, tacka vet jag och länge leve de fantastiska internetleverantörerna Garnkorgen, Garnhärvan, Stäkets Hantverk, Yll o Tyll ... ja ni vet! Där kan vi snacka service. Har just fått en fantastisk hjälp av Maria på Garnkorgen när jag skulle välja färger till en kofta jag tänkt göra till Karin. Kunde inte bestämma mej och var lite osäker på färgåtergivningen på min datorskärm. Vad gör hon då? Jo, tar sej tid att plocka ihop en hel hög olika kombinationer som hon tycker passar, fotograferar och mailar till mej! Har lagt ordern idag på eftermiddagen, och fått veta att hon skickar det i morgon. Har faktiskt shoppat loss riktigt ordentligt idag, har även beställt Teetees Elegance från Garnhärvan, som jag ska göra Slow Bees mysteriesjal av, och vet av erfarenhet att det kommer precis lika snabbt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är tålmodig som väntat så länge. Hoppas det löser sig. Och skratta är bättre än gråta :)

Emmas dagar sa...

Tack för titten!
Vilken lång färd till garn... Lillkillen får ju en FANTASTISKT fin tröja om det blir fleece artist-garn! Jag håller med dig: Tacka vet jag servicen på internetgarnaffärerna, jag har just erfarit garnhärvans:-)

Anonym sa...

Oj det var en lång beställning utan slut låter det som. Jag ska se om jag kan hitta länken till sockarna med hjärtan på och lägga ut i min blogg. Jag stickar inte efter mönstret annat än mönsterbården och början av halsen på sockan, annars är det mitt vanliga mönster förutom tån då denna gång då jag fick för mig att prova annat... det blev lite galet.

Tina sa...

Man kan vara hur trevlig som helst mot kunden, men om man inte får det man vill ha, så lär man ju inte återvända dig.

Jag tycker du har varit mer än nog tillmötesgående, hitta ett annat alternativ, även om det inte behöver vara dyraste lyx! Jag ska själv bege mig ut i jakt på garn snart, ska bli jättekul att sticka koftan! Tack!!

Nina BF sa...

Visst är det tråkigt när affärer gör så där!? Tyvärr förstör de för alla andra affärer som missar kunder när vi - kunderna - väljer nätet istället. Mycket synd! Nästan så att du borde få garnet gratis....!