MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 19 augusti 2007

Oj då!


Så, nu är den igång, Pas de Duex-jackan som jag ska teststicka. Ett väldigt trevligt mönster, snabbstickat och så lysande konstruerat att man stickar den uppifrån och ner i ett enda stycke. Inte en söm så långt ögat kan nå! Men jag hade ju så bråttom att komma igång med den, att jag gick till den lokala garnaffären här i stan istället för att beställa garnet från någon av alla eminenta internetbutiker. Det fanns tyvärr inte mycket att välja på i lämplig garnkvalité, så jag valde två färger som jag där och då tyckte verkade något så när skapliga. Inte vad jag hade valt i första hand om det funnits mer att välja på, men som det nu var så ... Men oj så det blev när det stickades ihop! Mörklila plommon och lingon med lite blåbär och mjölk. Nu kan jag bara stilla bedja om att det ska verka något lugnare när den är färdig och tillsammans med andra kläder i dämpade färger.

Detta är vad som i princip sysselsatt mej hela helgen. Leda's Dream sover sött och Green Gable vilar fridfullt i soffhörnet. Den enda som det varit någon form av liv i är döskalletröjan. Har sytt ihop axlarna och påbörjat första ärmen, alltid något.




Men innan jag började med jackan/koftan hann jag avsluta Sweet Pea-sockarna till Helene. Fast hon ska inte få dem. Det blev en katastrof, varken mer eller mindre. Har aldrig varit med om något så märkligt. Tyckte redan när jag stickade dem att de kändes lite lösa på något sätt. Stickfastheten stämde, och alla mått för övrigt, men som sagt det kändes lite sladdrigt på något sätt. Hur som helst avslutade jag dem, 23 cm från häl till tå och 15 cm skaft. Efter det har jag tvättat dem och står här nu som lycklig ägare till ett par sockar som är 29 cm från häl till tå och med ett skaft som är 20 cm! Storleken är i och för sig perfekt för Ulf, färgen likaså, men spetsmönstret??? Han kanske kan ha dem i gummistövlarna? Tror nog att de kan vara varma och goa i alla fall.

3 kommentarer:

Sussry sa...

Kul att du blivit test stickare. Den där tröjan ser riktigt intressant ut.

LenaL sa...

Intressant var ordet, sa Bull!

Anonym sa...

Roligt att du blivit teststickare!

Visst är det spännande att sticka tröjor/koftor uppifrån och ner? Så enkelt att prova, efter resans gång.