MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 17 augusti 2007

Teststickare!

Så spännande! Jag har blivit tillfrågad av Jacquelyn Landry om jag vill teststicka ett nydesignat mönster av henne. Det kan jag naturligtvis inte motstå, även om jag egentligen borde ägna all min tid och kraft åt pågående projekt. Men vadå? Det löser sej säkert i slutänden.

Den här jackan/koftan som det handlar om är i två färger (ärmarna i en och kroppen i en annan, kanske inte vad jag hade valt helt på egen hand, men det kan väl bli käckt), har dragkedja och antingen huva eller krage. Dessutom har den en typ av mönsterstickning på muddar och krage som jag aldrig stött på tidigare, Brioche stitches. Har tagit del men ej förstått. Får väl se vad som händer när den dan kommer. Men jag fixade ju faktiskt kanten på Karins sjal, så då kanske det här ska gå också. Är det kanske någon ute i cyberrymden som känner till det? Det ska bli en långrandig effekt av tvärrandig stickning med två färger. Verkar väldigt spännande, under alla förhållanden.

I kväll bär det iväg till lokala garnaffären, har faktiskt inte tid (tålamod) att beställa i någon av internetbutikerna, vill börja NU! Och så det här med färg. Hm, inte för olika färger, helst ton-i-ton. Nåt i brunt, kanske, eller blått eller kanske grönt? Får se vad som står till buds.

Tänk så mycket kul man kan stöta på så där helt apropå när man slirar runt bland världens bloggar! Jacquelyn kom jag i kontakt med när jag av en händelse ramlade på hennes Himalaya Shawl. När jag hade gjort klar den fick hon på ett eller annat sätt nys om det och tog kontakt. Sen har vi haft lite sporadisk kontakt och nu kom då frågan om jag ville testa det här mönstret! Hittills har hon endast gjort några mönster som hon lagt ut direkt på sin hemsida, men nu ska hon försöka sej på att designa mer kommersiellt. Det här blir hennes första försök med mönster till försäljning, och jag önskar henne all lycka med det. Jag är ju så barnsligt förtjust i Himalayan att jag tycker den som gjort det mönstret är värd all välgång!

Inga kommentarer: