MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 5 augusti 2007

Poncho


Nu är den klar, den lilla ponchon med ärmar. Fast så liten blev den nu inte. Tänk, det är ett ständigt återkommande problem för maj, jag gör allt för stort! Det är väl därför jag gillar att sticka till nyfödingar, där är det helt ok att det är för stort. Men om man lovat att göra en poncho till en två-åring och den ser ut att passa en sex-åring, då är det inte riktigt lika kul. Och det är samma sak med allt. Ännu har jag nog inte lyckats göra ett enda par sockar som inte varit en cm för långa, eller en tröja som inte varit för vid, eller vad det nu kan ha varit. Nej, tacka vet jag sjalar, fast till och med de tenderar att bli för långa!

Ja, ja, nu är ponchon som den är. Take it or leave it, söta lilla Jenny. Men jag har hittat ett mönster på en liten tröja som jag verkligen ska försöka hålla mej till två-årsmåtten med. Fast dessförinnan ska jag göra en till storebror Jacob (stl 4 år, inte en cm mer!), med skuggmönster! Det är något jag aldrig gjort tidigare, så det ska bli jättespännande att se om det blir något av det. Har gjort en provlapp, men jag tycker inte mönstringen syns något vidare. Jag får nog klura vidare på om det har någon betydelse hur de ljusa respektive mörka färgerna kommer i mönstret. Men jag kan inte förstå hur det skulle kunna ha det. Fast vad begriper jag? Inte mycket!

I går kväll var Jan och jag på lokal, alldeles för oss själva och utan någon som helst orsak, utom att vi inte hade lust att laga middag. Och det är väl en anledning så god som någon, om man tänker efter. Vi var på Bishop's Arms, bara två kvarter bort. Det är verkligen suveränt att bo mitt inne i stan, och ha gångavstånd till allt,

3 kommentarer:

Agneta sa...

Nu spökar det;-). Jag och maken var också på Bishop Arms igår här i Eskilstuna. Och som du säger super att bo inne i stan. För oss med cykel tar det ungefär tio minuter.

Soili sa...

Härlig färg på ponchon.Det där med att sticka för stort....haha..jag trodde jag var ensam om den talangen.

Anonym sa...

Vad fin ponchon blev! Och du är inte ensam, allt jag gör tenderar att bli i tältformat. I vissa fall önskat resultat, men ibland...

Härlig med lite uteliv, på tu man hand.