MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 30 augusti 2007

På spåret igen

Nu är äntligen koftan Pas de Duex klar. Ja, nästan i alla fall, har påbörjat isättningen av dragkedjan. Det är inte kul! 65 cm lång och två delar = 135 cm. Sen ska den då sys både på fram- och baksidan för att inte fladdra och fara = 260 cm. 2 meter och 60 cm att handsy med små fina styng, det är inte vad jag kallar ett nöje. Men det blir en bit i taget, avbrutet lite nu och då av ett varv här och ett varv där på olika projekt som legat i träda ett slag nu. Har dessutom precis nystat upp garnet jag ska använda till Secret of Chrysopolis-sjalen, där första ledtråden kommer i slutet av september. Ska göra en provlapp nu.

Vad gäller koftan är den ju ett testobjekt, och jag har lovat att inte visa någon bild av den färdig förrän mönstret släpps till försäljning och det dröjer nog ett litet slag till. Men förr eller senare kommer den en vacker (???) bild av oss, koftan och mej. Färgen är intressant! I Munskänkssammanhang brukar vi kalla lite knepiga och märkliga viner för just intressanta. Inte som något positivt direkt, snarare lite misstänksamt avvaktande. Har ungefär samma känlsa inför den här. Är den verkligen fullt frisk eller har den en antydan av korkskada? Eller är den bara av ett märkligt slag som kanske inte passar just min smak fast kanske kan upplevas väldigt positivt av andra? Intressant frågeställning, eller hur?

Green Gable-toppen till Karin har jag lyckats få till ett varv på nu och då under den här tiden, och har förhoppning om att den ska hinna bli klar tills vi åker till London om knappt två veckor. Har även en from förhoppning om att döskalletröjan ska hinna bli klar tills dess också. Det här med skuggmönster var verkligen jättekul, och nu letar jag förtvivlat efter en lämplig bild på nån mystisk figur som heter Darlek från nån mysktisk film, som jag kan omvandla till ett skuggdiagram. Har fått en hint om att det skulle vara mycket populärt om det kunde bli t ex en halsduk med dylik skuggfigur på till Ulf. Men de bilder jag har sett tycker jag påminner om en komposttunna. Hur kul kan det vara? Fast jag är ju förståss så rysligt gammal och gaggig så jag förstår väl inte storheten i det.

Ja som sagt, några bilder blir det inte idag, men förhoppningsvis på i allafall något snart igen.

Nu ska här sättas igång och sticka igen!

1 kommentar:

Sussry sa...

Jag tror att tröjan kommer att se väldigt snygg ut. Vi får väl ge oss till tåls tills vi får se den.

Ha en trevlig helg.