MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

tisdag 5 juni 2007

Argosy, here I come!

Nu har jag gått med i mitt livs första KAL = knitalong, där ett antal stickare spridda över världen samtidigt stickar efter ett och samma mönster. En egen blog har varje KAL, och denna Argosy KAL som jag anslutit mej till finns här.

Argosy är en ganska smal, rutmönstrad halsduk som jag tycker ser riktigt härlig ut. Kunde i och för sej stickat den utan denna KAL, men vadå? Kan väl vara kul att kolla hur det känns.

Men det är inte mycket fröjd med att hoppa på nåt sånt här utan att ha nåt lämplig garn. Jovisst, garn har jag i parti och minut, men just lämpligt ... Jag är innerligt trött på allt svart och brunt och gråblått som jag nu haft på stickorna alltför länge, så något riktigt färgsprakande skulle det vara. In i Garnkorgen och leta. Inte för att det behövdes letas länge, där fanns mycket att välja och vraka bland. Aftonbladet eller Expressen, Aftonbladet eller Expressen, Aftonbladet eller Expressen ... Äsch, lika bra att ta två olika, dels ett rött Flamgarn och dels ett rosa Oldmill, så får jag se vad som hamnar på stickorna när jag får hem dem. Maria i Garnkorgen lovade att skicka dem omgående, precis som Maria på Yll o Tyll lovat att skicka garnet till Himalaya som jag saknar. Här snackar vi service! Helt fantastiskt vad bussiga och tillmötesgående de är.

Ja, mycket blir det nu. Kanske har jag alltihop redan på torsdag! Ska försöka få lilla apan - den har inget namn, så fånigt, vad ska jag kalla den då? - färdig innan dess. Kan ju i alla fall ha det som mål, även om jag kanske är lagd lite åt det överoptimistiska hållet. Men om jag inte sitter här och sölar längre utan sätter fart, så kanske chanserna ökar. Är ensam hemma ikväll, Jan är i Göteborg på nåt galej.

1 kommentar:

Byian sa...

Vad kul med en KAL och Argosysjalen ser ju jättehärlig ut.