MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 30 april 2007

Pågående-högen krymper

Långhelg. Har bytt min lediga onsdag mot valborgsmässoafton, fyra lediga dagar i sträck, en sån lyx! Har hunnit med lite av varje, både nytta och nöje, och har ändå en helt ograverad dag kvar innan det är dags att återvända till vardagen.

I fredags kväll var det månadsprovning med Munskänkaran. Pinot Noir för hela slanten, Bourgogne mot Nya Världen, under ledning av Olle Nordahl. En mycket bra blandning av olika stilar, allt mums för Måns. Ulf och Helene var med och stannade sen här till lördag middag. Alltid lika kul när de kommer, och fick dessutom godkänt på pågående kattfilt. Får ta och fnatta på lite med den, de små liven har det så trångt på experimentet de fick för ett slag sen.





Har nu blivit klar med Vestee-koftan till Alex, denna hybrid av mönstret från Knitty. Jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Dessutom har jag lyckats färdigställa ett par sockar till Alex också, av det som blev över efter dem jag gjorde till Ulf. Kunde inte varit mer lagom om nystat så hade varit måttbeställt. Det blev ungefär två meter garn över! Ja, ibland ska man väl ha lite tur också.




Ja, det var nöjesdelen av det som hittills åstadkommits i helgen. Men denna dag har varit avsatt till slit och släp. Jag har nu äntligen, efter många påannonseringar och lika många undanflykter för att slippa ta itu med dem, tvättat alla fönster och dessutom rensat och röjt bland krukväxterna. Känner mej synnerligen redig, så nu kan jag med gott samvete sätta mej och sticka en stund. Jans sockar skulle jag allt bra gärna vilja bli av med. Det är inte så rysligt mycket kvar där, knappt halva foten, så det vore väl inte omöjligt att få den klar i helgen. Sen kan jag med liv och lust ägna mej åt halsduk och sjal, och kanske rent av kosta på mej att börja med något nytt igen? En tovad väska skulle vara kul att prova på, och Silk Smoke bara pockar på att bli påbörjad. För att nu inte tala om att jag allt bra gärna skulle vilja ge mej på Syrian pattern Shawl i Victorian Lace Today. Ja, och så finns ju förstås allt annat som jag så gärna vill göra. Fast på något underligt vis blir alla önskeprojekt nerfösta på listan av andra, ännu mer lockande. Om jag bara kunde låta bli att köpa garn så fort jag får en idé. Garnhögarna växer och har nu märkt att jag inte ens kommer ihåg vad jag hade för idé för en hel del av dem. Lite sorgligt, de var säkert helt lysande.

Inga kommentarer: