MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 10 oktober 2007

Nu glöder de, stickorna alltså!

Ja, kära nån, nu har jag allt lagt in en högre växel. Fast tyvärr finns det inte en chans att hinna med allt jag vill göra, önskelistan bara växer och växer ...

Just för ögonblicket ligger sjalarna i träda. SoS:en väntar på nästa ledtråd och SoC:en har visat sej vara mer än mina ögon mäktar med tillsammans med den guldfärgade Addi Lace-stickan. Garnet är gröngult, och smälter i det närmaste perfekt in i stickans färg, så nu har jag beställt en aluminiumdito från Garnkorgen. Det kommer nog att fungera bättre.



Men i väntan på den har jag nu gjort en Djävulsluva till Alex, och dessutom ett par vantar. Det är bara ett band att sätta ihop dem med som saknas. Har tänkt göra ett par sockar också och eventuellt en halsduk, för det är massor kvar av garnet, Opal Bambu. Ett ljuvligt mjukt garn, faktiskt mjukare än deras vanlig, och nu när jag börjat på det är det lika bra att göra slut på det också.

Regiagarnet jag fick av min Hemliga Vän ligger fortfarande och stirrar mej i ögonen och helt enkelt kräver att få bli använt snart. En tröja till Alex ska det bli, men jag kämpar emot! Har till och med tänkt göra en liten tröja till Johannas baby först. Fast Orsa kompani lovar ingenting bestämt. Babyn behöver faktiskt ingen tröja än på några månader, men deet gör ju Alex! Tror jag i alla fall, inte kan det finnas några kvar av de jag gjort tidigare? Det är ju evigheter sen jag gjorde nån till honom.

Tyvärr har detta slagit ut både den rosarandiga tröjan till Julia och koftan till Ulf. Tröjan måste jag ta itu med snart igen, det är faktiskt inte mer än en ärm kvar, så det borde inte behöva ta så lång tid. Garnet är tjockt och snabbstickat, och stl 6 år är ju trots allt inte alltför stort. Koftan till Ulf kommer däremot att dra ut på tiden, det inser jag i klarsynta ögonblick. Men å andra sidan, det kommer väl fler höstar och vintrar när det kan vara skönt med en ny kofta?

5 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Så är de ju de kommer många höstar och många vintrar, men nu måste de väl vara Alex som är det primära.
De var säkert väldigt länge sedan du gjorde en tröja till honom.
Hoppas det går lättare med de andra stickorna.
Du en del garn blir bara bättre av att lagras lite, de borde du veta som munskänk.
Ha en bra dag, eva.

Eva i Halmstad sa...

Visst är sjalen dryg , men vi har ju mittpartiet att se fram emot.
Det ändras ju lite hela tiden, får se hur de blir i morgon.
Ha de gott så länge, Eva.

Anonym sa...

Ja, det blir lustigt när man nästan "springer på varandra" på Internet :-)

Själv satt jag och snabbkollade i Mauro Scocco´s gästbok, eftersom jag hade skrivit i den (inkognito). Man kan också fråga sig vad jag gjorde på hans hemsida: jo jag sökte info om när en skiva kom ut, för jag var ute efter det år den kom. Internet är bra att ha till en mängd lika saker :-)

Gud vad söt mössan och vantarna blev!

Sussry sa...

Kan förstå att det inte är så lätt med de stickorna och den färgen.

Ulf väntar säkert tålmodigt på sin tröja, åtminstone så länge det är Alex som brädat hans stickning ;-).

Hoppas allt är gott med er annars. Ha det bra!

Anna sa...

Tittar in här och ser vad du håller på med. Välkommen, förresten. Jag kan lova att det inte är mycket slätstickning i Mystic Waters.....

Jättefina saker förresten. Garnet du valt till SoC är helt fantastiskt!!!!