MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 29 oktober 2007

Vinmässa mm

Så var denna helgen överstånden. Den var intensiv! Huset fullt med folk, hur kul som helst men lätt rörigt. Gästerna började anlända fredag kväll och tillströmningen fortsatte under lördagen. Dagen V, V som i vinmässa. Det kräver sin man, ja eller kvinna, att besöka den. Fast det var många som klarade av det, vi var faktiskt 2.400 st som minglade runt, trängdes, grunnade på vad som skulle provas, doftade, sippade, diskuterade och hade hur kul som helst. Det var första gången på åtta år som jag var där som gäst, har annars alltid arbetat med den. Det är i och för sig precis lika kul, men jag tror faktiskt det är ganska nyttigt att se den från besökarens sida nån gång ibland. Ulf och Helene var naturligtvis med och se vad söta rara lilla svärdottern hade med sej till mej, som hon gjort:




Är det inte fantastiskt härligt? Ett silvergarnnysta med stickor till! Gissa om jag blev glad, vill knappt ta av det när jag ska lägga mej, men det måste jag ju. Skulle nog inte vara så lyckat att försöka sova med stickorna i halsgropen!

Lite stickat har det faktiskt blivit också, gästerna gav sej iväg åt respektive håll ganska tidigt på söndagen. Ledtråd tre är klar på Secret of the Stole, snart halvvägs där, och Ulfs kofta växer sakta men säkert. Och jag har fått klartecken att fortsätta med den! Inte illa, nu känns det ännu roligare att jobba med den. För den börjar bli tung nu, är nästan uppe vid ärmhålorna, och 40 cm både bak- och framstycken i stl XL och Garnstudios Karisma väger en del. Jag fryser inte om benen, den saken är säker.

Fast annars är det allt rysligt ruggigt. Är ledig idag och var ute en liten sväng tidigare. Den blev inte ett steg längre än nödvändigt, riktigt ruskigt äckligt var det.



Jag har nu fått bilder på döskalletröjan och ponchon med ungar i. Det var inte illa, tröjan passade faktiskt! Det brukar ju ingenting göra, jag har en märklig förmåga att få allting för stort. Ponchon är definitivt för stor, ca två år skulle jag gissa att det tar för lilla Jenny att växa i den. Men hon verkar glad ändå, den kanske är alldeles utmärkt att ha när man ska klä ut sej till läskigt spöke?

7 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Tycker hon eller du att hon ser ut som ett spöke??
Jag tycker att den ser helmysig ut.
Gillar ditt nya smycke så snällt av henne att göra de till dej, passar ju perfekt till dej.
Hade bra , Eva.

Sussry sa...

Vilka goa ungar i fina stickade plagg. Att ponchon är stor gör nog inget.
Vilken duktig svärdotter du har som gjort smycket åt dig. Blir så imponerad.

Skönt att helgens bravader gick bra och jag hoppas allt är ok med dig.
Vi mår nästan bra, bara jag som har misstänkt njursten eller nått sånt skräp.
Ha en bra dag.

pärlbesatt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
pärlbesatt sa...

fick tips om att titta på ditt stickningshalsband. jättefint o så rart att göra det särskilt till dig! själv har jag gjort ett sånt fast i pärlor. det kan ses här:

http://parlbesatt.blogspot.com/2007/08/kattens-drm.html

tog bort kommentaren för att kryssa i att jag ville ha mejl om det kom ett svar.. ;)

pärlbesatt sa...

"mitt" nysthalsband hänger i fönstret på Marias garn, på St Paulsgatan i Stockholm. tyckte det skulle passa där o har lånat ut det. :)

tack för de rara kommentarerna på min sida, det värmer alltid!

jag är inte haj på stickning men blir alltid imponerad av sånt man kan se här eller på Cessi stickar (det var hon som tipsade) eller på Ravelry...

Anonym sa...

Jag tycker ponchon ser superfin ut. Jag tycker att den ska vara lite stor på barn (det spelar ju ändå ingen roll, då den inte har någon egenllig passform) så kan de växa i den. Kul med vinmässa.

Wow, vilket häftigt halsband. Bär det med stolthet!

Anonym sa...

Låter som du också haft en härlig helg, vin är ju alltid trevligt! Smycket är verkligen jättefint, bra present till just en stickerska. Ha det så gott!