MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 5 november 2007

Den fula ankungen?

Det är väldigt vad tiden springer iväg. Det är nästan en hel vecka sen jag skrev nåt sist, usch så slarvigt! Kan det bero på att jag haft för mycket att göra? Nej, knappast, jag är ju inne och läser alla andras bloggar titt som tätt. Skrivkramp? Troligen inte. Lättja? Möjligtvis. Har inte haft något att rapportera? Troligen. Jag maler på med samma grejer hela tiden, och det känns lite fånigt att bara skriva att det går framåt, om än sakta så i alla fall säkert. Men så är det ju! Secret of the Stole är väl den som avancerat mest, är i fas med de släppta ledtrådarna. Fem av totalt åtta delar är gjorda. Fast då måste jag i ärlighetens namn erkänna att jag kortade av den några varv på mitten. Eftersom den är så smal verkade den bli väldigt lång. Men den ser inte mycket ut för världen i nuvarande tillstånd. Är det månde en ful ankunge som kommer att förvandlas till en vacker svan?



Ulfs kofta växer också, lite i taget. Har nu sammanfogat den första ärmen med bålen och just börjat med den andra.



Men nu inträffade det fatala, jag drabbades av akut SSS - Second Sleeve Syndrome! Bom stopp blev det. Nu var det alltså läge för att ta ett tag med Secret of Chrysopolis, som ligger hopplöst efter tidsschemat. Men efter fyra varv kände jag att det helt enkelt var något ljust, lätt och framförallt snabbstickat som behövdes. Med andra ord, en babytröja. Har ett gult garn liggande sen länge som bara väntat på att få användas, och nu är det igång. En pytteliten tröja till Johannas baby ska det bli. Garnet är Carolina, stickor nr 4 och ett mönster som jag hittat på Ravelry. Jättekul! Det mönstret ska jag nog använda till Alex också, i dubbelt Opal Sommarnattsdröm. Det ligger i en låda och bara väntar på att få komma ut.

Men livet består ju faktiskt trots allt av mer än bara stickning, hur konstigt det än kan låta. Ja, då menar jag inte jobb som enbart är till för att få ihop nödiga medel för garninköp, ja och kanske lite mat på bordet förståss. Nej, det jag tänker på är vin och resor, helst då i en lyckad kombination. Nu har vi beställt en resa till Toscana nästa höst. Här vill det till att vara ute i god tid. Och för att göra lyckan ännu större har Ulf och Helene ansökt och fått beviljat ledighet då också och ska följa med! Nåt så fantastiskt jättekul! Kan knappt fatta att det faktiskt ska bli av, detta har vi pratat om i flera år nu.

Och apropå resor, nu är det knappt fyra veckor tills vi ska till London igen, för att träffa våran Alex! Det är i och för sig inte så rysligt länge sen sist, men när vi ser bilder på honom inser vi att det hunnit hända väldigt mycket på den här korta tiden.

3 kommentarer:

Sussry sa...

Barn växer och utvecklas så snabbt. Han börjar bli stor kille nu, eran Alex.

Tack för kommentaren på min sida.Tänkte väl att danican och himalayashawl var av samma princip.

Ha det!

Karin sa...

Hej dar, jag har minsan bloggat till mig litte ocksa, men det ar sa mycket jag inte forstar! Sa har langt har jag liksom bara skriva och titta pa min egen blogg, jag har inte fatt till nagra bilder, eller lankar eller nagot alls.

Eva i Halmstad sa...

va härligt att sitta och planera sin semesterresa nu när de är så ruggit och kallt, och Toscana blir nog hur bra som helst.
ha de gott, Eva.