MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 26 november 2007

Grubblar och grunnar / Thinking and cogitating

Jag har nu ett slag haft en parallellblog på engelska, eller kanske snarare min version av engelska eftersom jag inte är nån fena på det. Jag har ju trots allt lite kontakt med icke svensktalande bloggare också. Men det blir ingen reda med att skriva på två ställen samtidigt, så jag har börjat fundera på att lägga till några engelska rader under mina svenska inlägg. Vet inte ...! Fast jag kan ju göra ett försök. De som inte är så fina i kanten, dotter och svärdotter t ex, kanske kan påpeka när jag gör alltför grova språkliga missar? Gärna andra också! Ok, då kör vi!

I've had an English blog parallelly to this one, but it hasn't worked out that good. It has been too often that I have forgotten about it or just don't have had time to repeat what I've written here. So now I will give it a try to add a few lines in English here. As they who has read my English one already knows, my English is quite poor, so I hope someone reading those lines and discover bad misstakes will be kind enough to tell me, so I can correct it. So from now on I hope to add something in English everytime I write something here.

4 kommentarer:

Ståålfågel sa...

Jag tycker din engelska är fantastiskt bra, hade verkligen inte gjort det bättre. Och att du orkar! Kollade förresten in hur många läsare du har varje dag, det är massor!!!

Och dessutom, jag slarvar ju så själv när jag skriver mina memoarer på svenska, så nog tycker jag att läsarna får acceptera lite lustigheter. Vill dem ha perfekt svenska, får dem läsa DN.

Anonym sa...

Hoppas att du får det trevligt på resan! (Det var väl alldeles snart ni skulle åka?)

Ha det gott! Rånarluvan (!) såg at att bli bra :-)

Eva i Halmstad sa...

Hej
Skoj att du lägger ihop bloggarn blir väl lättare för dej att hålla koll på en blogg.
Din engelska är ju suverän, själv förstår jag både att höra och att läsa men är urdålig på att tala och skriva, min tös bodde ett tag i London då var vi där rätt ofta, och jag måste säja att de gick utormodenligt bra att klara sej på halländskan där, min man och barnen knäckte sej, men de gick faktiskt jättebra.
Gillar rånarluva resåren gör ju att den blir lättare att få att passa.
Ha de så gott på dej, Eva.

Anonym sa...

Kul, när man har nån intresse och kunna dela den med hela världen :)