MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 24 november 2007

Vinteröverlevnadskitt 2


Lite flärd behövs väl också, för att överleva vinterns järngrepp? En sjal som rent av kan komma till användning som lite elegantare halsduk, kan det vara något?

Nu är i alla fall Secret of the Stole klar! Lika kul och spännande varje gång, eftersom man faktiskt inte har något riktigt klart grepp om hur det kommer att ta sej ut förrän det är blockat och klart. Funderar faktiskt allvarligt på att skaffa såna där knäskydd som snickar och dylika använder, för det är gräsligt vad det tar styggt på dem, knäna alltså, när man kryper omkring för att blocka. Den här tog drygt en timme, det var ett litet elände att få till tipparna ordentligt. Inte syntes det var in/utsvängningarna övergick i rak kant heller, fick läsa mönstret och försöka följa figurerna. Men nu är det gjort, och jag är mäkta nöjd! Tyvärr är den rent omöjlig att fotografera på ett vettigt sätt, så det får bli så här.

7 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Den ble ju ruskit fin , jag la ner den stickningen, tyckte att de var för mycket slätstickning, men jag ska göra den senare, den blev ju jättefin.
Ha de så gott, Eva.

Sussry sa...

Den blev riktigt tjusig! Väldigt annorlunda med spetsarna.
Sköt om dig!

Anonym sa...

Oj! Redan färdig? Jättefin!
Jag tycker att jag kämpar på och knycker lite tid här och där, men är bara på ledtråd nr 6...

Agneta sa...

Jättefin. För mig gäller det bara att blocka. Sen är min klar också.

Anonym sa...

Åhh, vad fin! Kul med annorlunda form på den. Blir det någon mer mysterisstickning framöver,för din del? Ha det bra!

Pärlmudden sa...

Vad fin den blev!
Jag vill också vara med på mysteriestickning!!!
Ha det bra!
Kram Ann-Louise

Anonym sa...

Sjalen blev mycket mycket snygg och färgen är perfekt till det mönstret.
Kul att den var olika i början och slutet.
Hoppas du använder den ofta och inte sätter allt i en låda för tas fram ibland.
Du har gjort en hel del läckra mössor och vantar.
Kram