MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 22 mars 2008

FO och detektivarbete

Först av allt vill jag bara tala om att garnet jag använde till Chrysopolisshalen var Ullcentrums 1-trådiga. Har fått ett par frågor om det. Skulle naturligtvis talat om det direkt.


Nu är jag klar med Karins bolero, den som är tänkt som ett komplement till linnet jag stickade för ett par veckor sen. Tyvärr kan jag inte ta dem på mej och fotografera, eftersom vi har olika storlekar, Karin och jag, så därför blir det bara en platt, trist bild. Hoppas de ska fungera ihop.

Nu har jag påbörjat en tröja till Alex och en topp till Helene. De är inte så långt komna än att det är någon idé att försöka ta kort på dem, men de verkar inte alltför trögjobbade så det ska väl snart kunna bli något.

Now the shrug for Karin is finished, the one which is ment to be a complement for the top I did a couple of weeks ago. Unfortunately I can't get a photo of them together, they dont fits me because Karin and I have quite different sizes.

Min kära, hemliga vän har talat om att framsidan av boken jag fick var ledtråden. Nu är jag mer förvirrad än någonsin! Tur att jag inte behöver försörja mej som detektiv. Men jag har verkligen letat! Har kollat bloggar igen, upp och ner och fram och tillbaka, för att leta efter halvvantar som verkar vara i det mönstret som visas på bokomslaget. Men jag måste ha väldigt selektivt seende, hoppar över allt som kan vara till hjälp i sökandet! Men roligt är det, att kolla och grunna och leta. Och på köpet har jag hittat en hel hög kul bloggar som jag inte hade en aning om tidigare! Men som sagt, jag är inte ett endaste steg närmre lösningen, min hemliga vän är precis lika hemlig fortfarande. Fast jag har skalat bort alla som klart och tydligt talat om att de är från andra delar av landet än Göteborg eller dess närmaste omgivningar. Poststämpeln har varit konsekvent, i alla fall!

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Roligt med dektektivarbete?
Ha en riktigt God och Glad Påsk på dej.
Eva.

Anonym sa...

Ha en fortsatt skön påsk!

Strumpstickan sa...

Göteborg är en stor stad:)