MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 22 mars 2007

Krokussockar

Mycket är det nu! Vestee är nästan klar, har bara kragen kvar, men den är det faktiskt inte någon panik med. Det är trots allt elva månader kvar tills den enligt beskrivningen skall vara lagom Alexander. Kanske kan fresta på med att sticka något mer i storlek 9 månader, men under alla förhållanden får jag nog finna mej i att lägga på hög för eventuellt framtida behov. Men vem har sagt att just målet är det viktigaste, resan kan vara helt tillräcklig. När jag sitter där och klurar med stickor och garn, vandrar tankarna till den hittills lyckligt ovetande mottagaren, och njuter av varje stickad maska som jag där och då inbillar mej ska bli till oerhörd nytta och glädje för det lilla älskebarnet. Men när sen nästa projekt påbörjas är det det som gäller och föregående är mer eller mindre glömt. Märklig mekanism, min stackars missförstådda hjärna.



Men med tanke på att det nu inte är sån överhängande brådska med tröjan kunde jag inte motstå frestelsen att börja med ett par sockar till Helene. Eftersom det förra paret tydligen uppskattades och kommit till användning, så är det ju definitivt läge att fresta på med ett par till. Och de här är det bråttom med, borde helst vara färdiga till påsk och överlämnas i ett påskägg. Nåt så påskaktigt i färg har jag sällan sett, rena krokusfärgerna! Tyvärr är jag helt hopplös när det gäller att få bra bilder, tror inte jag har tillräckligt tålamod när det gäller någon form av teknisk apparatur. Borde väl läsa manualen, det finns så många små mystiska knappar på kameran som jag inte har en aning om vad de är bra för. Kan ju faktiskt vara nåt praktiskt, men ska ta reda på det sen, en annan dag, nån gång i den blånande framtiden. Kanske ... Just nu är det bara avtryckarknappen som gäller, och så blir det som det blir.



Det där med teknik, jag blir lite irriterad på min totalt brist på begåvning åt det hållet. Har sett på vissa andra bloggar att det finns nåt som heter "Free Counter", en besöksräknare. Det tycker jag skulle vara kul att ha, nyfiken som jag är. Men inte sjutton får jag det att fungera! Har anmält mej efter konstens alla regler, ja så som jag fattat det alltså, och har uppfattat det som att det ska komma någon kod eller formel eller nåt till min e-post. Men självklart gör det inte det. Har även skickat mail till dem, men lika självklart får jag inget svar. Som att stå och ropa i öknen. Det är väl lika bra att förlika sej med tanken att jag får förbli lika ovetande som hittills.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har Free Counter på min hemsida. Du hämtar koden för din räknare på deras hemsida (då du loggar in med dina uppgifter, jag tror det står Get Code) och kopierar den och klistrar in den där du vill ha den på din hemsida. Enkelt :-) Allvarlgt: hoppas att du får det att fungera.
Ulricha

Sussry sa...

Hoppas vi får se Vestee snart. Jag ¨håller på med den nu också, men i tre modifierade storlekar (ska passa mina killar på snart 5 mån resp 22 mån).