MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

torsdag 1 mars 2007

Sobert och elegant, eller ...?


Nu är Ulfs sockar ivägskickade. Tycker faktiskt de blev ganska trevliga, men därmed inte sagt att mottagaren har samma smak. Valde ett väldigt - eller i allafall förhållandevis - diskret garn, utan att för den skull ge avkall på mitt eget krav att det skulle vara kul att sticka av. Men blir det tillräckligt kallt kommer de kanske till användning. I ett par stövlar syns de ju inte!

Nu när dessa väl var klara stod naturligtvis Jans tröja på tur att få lite uppmärksamhet. Men jag hade inte hunnit många varv förrän jag kom på att lilla baby Alexander var tvungen att ha en nalle. Tröjan försvann snabbt som blixten ut i periferin och nu, två dagar senare, är bitarna klara. Ska bara sy ihop och fylla den. Det där med fyllning är i och för sig ett kapitel för sej. Vet inte riktigt vad jag ska välja. Har blivit tipsad om Johanna Jeanson Ateljé som säljer ett par varianter av fyllningsvadd. Förhoppningsvis löser det sej med innankromet innan vi ger oss iväg till London om två veckor. Kan inte bärga mej tills jag får träffa det lilla underverket. Enligt hans mamma är han det vackraste barn som någonsin sett dagens ljus, och jag tror henne oförbehållslöst! Tyvärr har det ännu inte kommit något foto.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sockarna ser jättefina ut!

Hur gick det med tröjan?