MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 25 februari 2007

Nu har jag blivit mormor!

Nu äntligen har Baby kommit! En liten pojke som ska heta Alexander kom till världen i morse. Ett telefonsamtal från den stolta, nyblivna och totalt utschasade fadern upplyste oss om detta mirakel, men informationen var därutöver tämligen knapphändig. Allt har uppenbarligen gått bra, i alla fall. Nu väntar jag spänt på att få prata med Karin och få alla detaljer.

Vad sysselsätter man sej då med under väntetiden? Jo, naturligtvis blir det stickning för hela slanten. Lite svårt är det att koncentrera sej, men Ulfs sockar är inte mer komplicerade än att de kan fungera som lämplig terapi. Hade övermodigt trott att de skulle bli klara idag, men av det blev det intet.

I fredags kväll hade vi månadsprovning i Munskänkarna. En synnerligen trevlig och intressant tillställning där vi fick en rejäl dos information om Sydafrika och dess vinhistoria och dessutom några härliga smakprov på vad de kan åstadkomma där. Men nån strumpstickning blev det inte den kvällen.

I går blev det inte stort bättre på den fronten. Vi hade ett par goda vänner här på kvällen, och innan dess var det ju vissa förberedelser att göra. Men som sagt, denna dagen får desto mer ägnas åt stickningen. Det är väl just jämt vad jag klarar av i mitt upphetsade tillstånd.

Måtte vi nu snart få några kort! Det känns så rysligt avlägset att ha dem i London, fast det är ju egentligen inte längre än en bit upp i Norrland.

1 kommentar:

Sussry sa...

Grattis till mormors-skapet!
Så det har blivit en Alexander till i Världen (min minstin gheter oxå Alex.)