MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 23 februari 2007

Vart tar de lediga dagarna vägen?


den 4 februari 2007 kl 12:47


Helg igen, och dessutom redan halvvägs igenom. Hade så stora planer på allt som skulle göras, men som vanligt ser de ut att gå i stöpet. Alla böcker som fortfarande ligger i högar lite här och var efter ommöbleringen av bokhyllorna pockar på uppmärksamhet. Men jag tycker inte det ser ut som de far illa där de ligger, så det får nog förbli som det är ett slag till. De ska ju bevars väl sorteras innan insättning i hyllor. Säkert hälften ska slängas, om vi nu när det kommer till kritan kan förmå oss till det. Visst är det knepigt så svårt det är att slänga böcker? Det är sånt som man bara inte gör. Samma sak med risiga krukväxter. Så länge det finns minsta lilla liv i dem så känns det som mord att kasta dem.

Ja, ja, trots ett kompakt motstånd mot att ge sej på bokhögarna så har jag fått lite gjort i alla fall. Lagat middag t ex. Inte illa det. Jan hade inte tid, hade fullt upp i skidspåren framför tv:n. Och så har jag naturligtvis stickat, vad annat? Kunde inte låta bli att börja på en liten knallgul babyhjälm i fredags kväll. Den blev klar i går. Och så har jag nu, t o m med lite marginal, passerat hälften på bakstycket till Jans tröja. Den är bara så förbaskat tråkig. Marinblå slätstickning i herrstorlek, muntrare kan man ha det! Sticker emellan med några varv nu och då på sjalen till Helene. Den är betydligt roligare. Och så har jag nu - äntligen - fallit för frestelsen och beställt några nystan Opal, detta ljuvliga, färgsprakande tunna ullgarn. Ska försöka mej på några sockar. I ärlighetens namn har jag aldrig i hela mitt liv stickat en socka, så jag har faktiskt tänkt prova ett mönster på tubsockar. Verkar lite småkul. Sen när jag blir mer modig ska jag försöka med vanliga sockar också. Under förutsättning att jag kan hitta avsättning för dem. Naturligtvis ska det om möjligt bli en hög till Baby, men i vuxenstorlek blir det värre. Varken Jan eller jag använder annat än tunna strumpor, så det blir nog Ulf och Helene som blir de "lyckliga" mottagarna av mina försök, om det nu blir något av det. Skulle kunna sticka en babytröja av garnet förståss, men Karin - den blivande modern - har å det bestämdaste hävdat att det inte finns en chans att Baby kan hinna använda de tröjor och koftor som redan producerats, så det är kanske smartare att vänta lite med det. Har stickat upp till stl 9 månader, och det känns lite väl avlägset att ge sej på stl 1 år innan den lille ens är född. Så det får bli sockar.

Inga kommentarer: