MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 23 februari 2007

Blocka sjal

den 10 februari 2007 kl 15:39
I går kväll avslutade jag Helenes sjal. Oj, så bred den visade sej vara! Det märktes inte medan den var hopträngd på stickorna, men när den väl var avmaskad var det bara att gilla läget. Hade nog annars varit snyggare om jag gjort den lite längre, det hade nog blivit bättre proportioner då. Men som sagt, nu är den som den är. Och nu har jag för första gången gett mej på att "blocka" något, alltså fuktat och spänt upp för att få fin fason på skapelsen sedan när den torkat. Men det var inte helt lätt att hitta lämplig plats för detta enorma schabrak. Mattan i gästrummet får tjäna som underlag med ett antal badlakan omlott över den. Ska bli mycket spännande att se om det gör någon skillnad i utseende, före och efter. Försökte ta ett kort av den där den ligger, men det blev just ingenting. Vit, gles sjal mot beige bakgrund ger ingen spännande bild!

Inga kommentarer: