MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 23 februari 2007

Klar med bakstycket!


den 7 februari 2007 kl 22:49
Det går framåt, om än inte med alltför hög hastighet. Men nu är i alla fall bakstycket till Jans tröja klart. Bara resten kvar! Nu kan jag kosta på mej att sticka några varv på Helenes sjal och kanske rent av hinna med ett varv eller två på tubsockarna jag började på i går kväll. Hämtade ut det ljuvliga, melerade Opalgarnet i går på vägen hem från jobbet, och kunde bara inte låta bli att börja innan jag gick och la mej. De här jag börjat med ska Helene få, men sen skulle det faktiskt vara kul att göra ett par till mej själv också, de verkar kunna bli himla sköna. När jag tänker efter så har jag aldrig i hela mitt liv stickat något till mej själv, skulle faktiskt vara lite kul.

Tyvärr - ur sticksynpunkt - hade jag kurs i går, så ett antal timmar försvann utan att jag fick något gjort med händerna. Det var bara munnen som var igång, men den desto mer. Det var en helt ny druvkurs som startade, och av de tio deltagarna var åtta helt nya Munskänksmedlemmar som jag aldrig träffat förr. Trevliga, unga människor allihop, så rasans unga att jag nästan kände mej manad att be om legitimation innan det var dags för den praktiska provningsdelen. Men jag behärskade mej, inser faktiskt - även om det tar emot att erkänna - att det inte är de som är så rysligt unga utan jag som är så rysligt gammal.

Detta får nog vara den sista kursen jag håller på ett slag, de sista åren har de gått slag i slag, den ena har inte hunnit sluta förrän nästa startat upp. Men samtidigt är det kul att så många vill gå på kurserna, så man får väl ställa upp. Om fyra veckor är det prov för förra kursen, och denna nya kommer att avslutas i slutet av maj. Sen får det som sagt vara ett rejält uppehåll till nästa gång.

Inga kommentarer: