MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 23 februari 2007

Vilken vinprovning!

Lena Lundbladh den 31 januari 2007 kl 23:01
I går kväll var det 3-betygsprovning hos Ulf P, och vilken provning sen. Helt fantastiska viner, men ack så svåra. Det väl tveksamt om jag trots alla ansträngningar någonsin kommer att bli bättre på det här, men det är rasans trevligt trots alla tillkortakommanden.

Väl hemma igen var det inte läge för några stordåd, men en liten grön mus lyckades jag i allafall åstadkomma. Denna påminde starkt om en liten säl med svans. Nu är den på väg, tillsammans med grismusen, till de mörka skogarna utanför Habo, där ett öde värre än döden väntar i form av Stålis och X. Det ska bli väldigt intressant att höra hur mottagandet blir. Det blir kanske rent av iskallt. Då får de väl försvinna in i glömskan utan några åthävor.

I kväll har jag däremot varit lite redigare och lagt till några centimetrar både på Jans tröja och Helenes sjal. Har läst någonstans att en sådan skapeles - sjalen alltså - ska "blockas" när den är klar. Det innebär tydligen att man ska tvätta den och sedan låta den torka i uppspänt tillstånd. Undrar bara var det kan ske. Ja, ja, den dagen den sorgen.

Kunde sen inte låta bli att kasta ett getöga på ett mönster på vantar till Baby. Garn har jag, men måste köpa lämpliga strumpstickor i morgon. Vi kan ju inte riskera att Baby fryser om händerna. I dag har Karin gjort sista dagen på jobbet. Förhoppningsvis får hon nu två veckor att vila på, innan Baby anländer.

Inga kommentarer: