MINA FAVORITER ALLA KATEGORIER!

M I N A F A V O R I T E R A L L A K A T E G O R I E R! / M Y F A V O U R I T E S!

Mina Favoriter

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

söndag 25 mars 2007

Sommartid

Så var det dags att sätta fram klockan igen. Tycker faktiskt det är bättre på hösten, när man får en timmer extra. Nu blir det rysligt långt fram på dagen innan man är igång. Och inte har vädret påminnt om sommar heller, trots utlovad sol och värme. Grått och disigt, som gjort för att sitta inne och sticka. Inget fel i det, men lite sol in genom de vintergrimliga fönstren hade inte skadat. Hur som helst har jag blockat mohairsjalen jag med sån möda färdigställt. Inte blev den riktigt vad jag tänkt mej, men övning ger färdighet!


Det här med blockning har jag inte riktigt koll på ännu. Sträckte den för mycket i sidled i förhållande till höjden. Fast å andra sidan har jag inte en aning om när den ska komma till användning, betraktar den mest som ett träningsobjekt, så ingen skada är skedd. Nu vet jag lite mer inför nästa gång, när det nu kan bli. Men det är väldigt kul att se vilken skillnad blockning gör! Tog ett kort på den både före och efter.

Nu är det Helenes sockar som gäller, men det går ju inte att bara ha ett arbete på gång. Har därför börjat sticka en boll av restgarner, till Alex. Snabbt och kul, räknar med att ha den klar på några få timmar. Såna grejer stärker en tilltufsad självkänsla!

Inga kommentarer: